2012. október 22., hétfő

Fehérboros - rozmaringos csirke

 
Fehérboros - rozmaringos csirke, zöldséges kuszkusszal
Hozzávalók:
4 egész csirkecomb
2 nagy szál rozmaring
2 dl zabtejszín
3 dl fehér száraz bor
2 dl húsleves
1 citrom reszelt héja
2 teáskanál kukoricakeményítő 
olaj

A csirkecombokat félbevágtam és besóztam.  
Egy serpenyőben kevés olajat forrósítottam, és beletettem a combokat, majd mindkét oldalukat hirtelen megpirítottam.  Utána felöntöttem a borral, a 2 dl húslevessel, rászórtam a felaprított rozmaringot, és fedő alatt lassú tűzön puhára pároltam.


Miután megpuhultak a combok, kiszedtem őket egy tányérra, és a főzőlevet leszűrve, visszaöntöttem a serpenyőbe. 5 percig közepes lángon gyöngyözve forrni hagytam. 
Közben a tejszínt elkevertem a keményítővel, és a citrom lereszelt héjával.
A tűzről lehúzva a serpenyőt, hozzákevertem a tejszínt, és összefőztem őket.
A körethez megpucoltam a zöldségeket, és sós vízben megfőzöm.
A kuszkuszhoz vizet forraltam, húsleveskockával ízesítettem, beleszórtam a kuszkuszt, összekevertem, és fedő alatt 5 percig hagytam állni.
A kuszkuszt nem kell főzni, csak forró vízbe tenni vagy azzal leönteni, és fedő alatt magába szívja a forró folyadékot.

Nagyon ajánlom 
ezt a receptet.
Nálunk a fiúk habzsolva ették. Nagyon ízlett nekik a citromos- tejszínes szósz.
A kuszkuszt, mini tarhonyának hívják. :)
Recept forrása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails