2013. június 20., csütörtök

Indiai szósz

A férjem anyukája hívta fel a figyelmem erre a szószra, amit a Dr. Oetker-es kis füzetecskében talált.
Ezt elkészíthetitek frissen felhasználva, és a recept segítségével üvegekbe töltve télire is megőrizhetitek a nyár ízeit, színeit.


Indiai szósz
Hozzávalók:
25 dkg cukkini
25 dkg répa
25 dkg vöröshagyma
20 dkg piros pritaminpaprika
40 dkg alma
40 dkg paradicsompüré
4 dl kókusztej
2 tk kurkuma
2 tk curry
3 tk só
15 dkg cukor
1 zacskó 2:1 dzsemfix extra

A mennyiségeket lereszelt állapotban kell lemérni.
Én himalája sót, és nádcukrot használtam. A sóból 1 teáskanállal többet tettem bele, a cukorból csak 10 dkg-ot, nekem így lett tökéletes az összhatás. Bátran variáljatok a mennyiségekkel, nem kell a recepteket szentírásként kezelni. :)

A cukkinit, az almát, a répát nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A hagymát apró kockákra vágtam, a paprikát vékony csíkokra szeltem.
2 doboz hámozott paradicsom konzervet használtam úgy, hogy a paradicsomok levét kinyomva beletettem egy mély edénybe, és botmixerrel pürésítettem.
Minden hozzávalót egy nagy lábosba tettem. A dzsemfixet összekevertem 5 dkg cukorral, és így került bele a keverékbe.
Néha megkevergetve felforraltam, 3 percig főztem, majd a maradék cukrot is hozzáadva újra rottyantottam rajta egyet.


Tiszta üvegekbe töltöttem, szorosan lezártam, és 5 percre fejre állítottam. Az üvegek estére már elhűltek, így bekerülhettek a hűtőbe. 
A recept szerint 3 hónapig eltartható a hűtőben.


Ha azonnal szeretnétek fogyasztani akkor nincs szükség a dzsemfixre, és a fele mennyiség bőven elég lesz egy nagyadag ebédhez.
Én este pirítósra szedve vacsoráztam belőle (mennyei), ma ebédre tésztára szedve kóstolom meg.
Használhatjátok hús mellé is szósznak, rizzsel tálalva.

4 megjegyzés:

  1. Ez jó ötlet!Szerinted tovább, télire is eltartható?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a kókusztej miatt nem.
      De van egy ötletem, a kókusztej kivételével elkészítve valamilyen tartósítószerrel eltéve biztosan tartósabb.
      Télen az üveget felnyitva, akkor frissen kókusztejjel összefőzve is tökéletes lesz. :)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails