2012. július 17., kedd

Tőtike - töltött szőlőlevél

A tőtike nem más mint töltött szőlőlevél.
Mindenkinek nagyon ajánlom. 
A férjem egyik kedvenc étele, amit mostanáig csak az anyukájától kapott, mert én nem csináltam még neki. 
De pár hete Gyuri bácsi (szomszéd) visszavágta a szőlőágakat, én pedig lecsaptam rá mielőtt a komposztba kerültek volna.


Zsenge, világosabb színű leveleket kell az ágakról begyűjteni. Én a kicsit sötétebbeket is leszedtem (92 db).
A szőlőleveleket elő kell készíteni. Ha bizonytalan vagy, előkészítés után úgy is érzed a többi levél mellett, ha még is rosszat választottál, mert sokkal sprődebb, vastagabb marad. Azokat én utólag kidobtam.
Forrásban lévő vízbe kell tenni 3-4 percre a megmosott leveleket (amikor beleteszitek a vízbe, akkor el kell zárni a gázt), majd hideg folyó vízben le kell öblíteni.
Ez után jöhet a töltés.

Tőtike
Hozzávalók:
szőlőlevél
darált hús
rizs
só, bors
kapor
1 fej hagyma
füstölt, húsos szalonna
pirospaprika   


 Ezt az ételt ugyan úgy kell elkészíteni mint a töltött káposztát, csak itt a szőlőleveleket kell megtölteni.
A hagymát, szalonnát felkockáztam, és kevés olajon megdinszteltem. Rászórtam a pirospaprikát, párszor átkevertem, hogy a festékanyag a zsiradékban kioldódjon, majd felengedtem vízzel.
Az így kapott pörköltalapot felforraltam.
Közben a húst összekevertem a rizzsel, sóval borssal, és megtöltöttem vele a szőlőleveleket.
1 levélre kb, 1 púpos teáskanálnyi töltelék kel. Tehát egy töltött szőlőlevél, 2 falatnyi lesz.
A felforrt alaplébe belekevertem a kaprot, beletettem a leveleket, és fedő alatt lassú tűzön 30 percig főztem.
Friss, ropogós fehér kenyérrel, és szója joghurttal tálaltam.



Szalonna helyett tehettek bele füstölt kolbász, vagy nyúlját, esetleg füstölt oldalast. De ha az oldalasra esik a választásotok, akkor az alaplé több időt vesz igénybe, esetleg készíthetitek kuktában.

Jó étvágyat! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails