2011. november 27., vasárnap

Tejbegríz zabtejből, egy kis extrával

A fiúk vacsorára valami édeset szerettek volna enni. Ilyenkor mindig felajánlom nekik a tejbegrízt, amire ők azonnal lecsapnak.
Ma az első gyertyagyújtás miatt nagyon ünnepi volt a hangulatunk, ezért a tejbegrízt is ünnepivé tettem.


Mazsolás - citromos tejbegríz
Hozzávalók:
2 gyerkőcnek elegendő
1/2 l zabtej
4 evőkanál búzadara
2 evőkanál cukor
2 marék mazsola
1/2 citrom reszelt héja

A tejet felforraltam, beletettem a cukrot és a mazsolát. Folyamatos keverés közben, hozzáadtam a grízt és addig főztem míg besűrűsödött. Miután kész lett, csak akkor reszeltem bele a citromháját.
Lefedve 5 percet állni hagytam, majd tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Móni!
    A kisfiam tej- és tojásallergiás lett. Más megjegyzésben láttam, hogy szegedi vagy (ahogy én is :))...még nem igazán derítettem fel a reform boltokat, Ti/Te melyikben vásárolsz?
    Mivel egyenlőre tej gyanánt csak a szóját próbáltam így nem ismerem a zab/rizstejet. Ízben van különbség a kettő között? És ez a recept elkészíthető szójatejjel is?
    Elnézést, hogy rád zúdítottam ezeket a kérdéseket! :-)))
    Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Edit!
      Én először a Lengyel u. és a Csongrádi sgt. sarkán lévő reform boltba jártam. Ott kaphatsz egy 5% kedvezményre jogosító kártyát is.
      A Vidra u. vega boltban is sok dolgot lehet kapni, de drága. Viszont eddig csak ott kaptam flakonos tejszínhabot.
      Most a Gogol u., Fűszertár boltba járok. Ott szoktam venni a Ca dúsított zabtejet, 570Ft/l.

      Hány éves a kisfiad? Ha még nem töltötte be az 1 évet, akkor semmiképpen ne kapjon szója terméket. Az is u.o. allergizáló mint a tej, tojás.
      Ha betöltötte, akkor se a szója legyen a tej pótlására használt termékek nagy része. Inkább rizs, zab termékeket adjál neki. Azoknál is figyelj, hogy Ca dúsított legyen.
      A receptjeimnél teljesen mindegy, hogy melyik növényi alapú tejpótlókat használod. Az állagban vagy a színében lehet csak eltérés, mármint a kész ételeknél.
      Az ízük nem igazán jó, legalábbis a gyerekek visszajelzése szerint. De ha főzésre használod őket, akkor a megfelelő ízesítéssel tökéletes utánzatot kapsz. :)

      Nem kell bocsánatot kérned! Bármikor felteheted a kérdéseidet, ezért van a blog. Ha tudok szívesen válaszolok.
      Szép napot, és további jó olvasgatást, főzőcskézést! :)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails