2011. november 14., hétfő

Karácsonyi narancsos legyező kalács

Ajándékba sütöttem ezt a kalácsot. Sütés közben elkapott a karácsonyi hangulat, amit a fotón is láthattok. :)



Narancsos legyező kalács
Hozzávalók:
45 dkg liszt
1,5 dl növényi tej
5 dkg növényi vaj
1/2 csomag szárított élesztő
5 dkg cukor
1 teáskanál vaníliakivonat
narancskrém:
10 dkg növényi vaj
6 dkg cukor
2 db narancs reszelt héja
1/2 narancs leve

A lisztet és a tejet  meglangyosítottam. A lisztbe mélyedést csináltam, beletettem 1 teáskanál cukrot, az élesztőt és ráöntöttem a tejet.
10 perc múlva a többi hozzávalót is beletettem a lisztbe és összegyúrtam a tésztát.
1 óráig langyos helyen kelesztettem, majd újra átgyúrtam.
Téglalappá nyújtottam fél cm vastagra, és megkentem a narancsos vajjal. 5 hosszú csíkra vágtam és felkockáztam.

A kockákat vajas felükkel egymásra tettem és egy pástétom formába tettem. 20 percig újra pihentettem.
180 fokos sütőben 25 percig sütöttem.

A húsvéti citromos legyező kalácsot ITT találjátok meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails