2011. november 3., csütörtök

Sütőtökös répaleves vagy répás sütőtökleves


Megtörtént az áttörés. Pár napja írtam, hogy miattam nem eszünk sütőtököt, de ezen szeretnék változtatni.
Ezért megsütöttem a pikáns sütőtökös csirkeszárnyakat. Gergő kivételével mindannyiunknak ízlett.
Mivel nem használtam fel az összes sütőtököt, ezért ma tettem egy újabb próbálkozást.
Most Gergőnek is ízlett. :))) Azt mondta, hogy ilyen levest bármikor csinálhatok. :)))

Sütőtökös répaleves
Hozzávalók:
25 dkg répa
25 dkg sütőtök
2 dl növényi tejszín (zab)
4 dl víz
1 db zöldség leveskocka
1 teáskanál cukor
3 dkg növényi vaj (Liga, Linco, Venus kocka)
1 evőkanál keményítő

A zöldségeket megpucoltam, egyforma nagyságúra vágtam. A vajat felolvasztottam egy közepes lábosban és rádobtam a répát, sütőtököt.


Párszor megkeverve 3-5 percig pirítottam. Megsóztam, megcukroztam és egy pici vizet aláöntve, fedő alatt megpároltam.
Amikor a zöldségek megpuhultak a tejszínt hozzáöntöttem és botmixerrel pürésítettem.
Felöntöttem 4 dl vízzel, hozzáadtam a leveskockát és újra felforraltam. Amikor már forrt hozzákevertem a keményítőt, amit 2 evőkanál vízzel kevertem el.
Pirított zsemlekockákkal, tökmaggal és tökmagolajjal tálaltam.

Valamire fel szeretném hívni a figyelmeteket. Amikor pirítjátok a zöldségeket ne hagyjátok ott a tűzön, mert könnyen megég, és úgy jártok mint én, újra kell kezdeni a levest.
A fiúk szóltak, hogy nem tudják a repülőt meghajtogatni, és...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails