2011. január 19., szerda

Tepertős pogácsa


Tepertős pogácsa
Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dl növényi tej
1 dl natúr növényi joghurt
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só
1 cs. szárított élesztő
30 dkg tepertő

A tejet meglangyosítom, beleteszem a cukrot és az élesztőt. A lisztet beleszitálom egy tálba, majd a mikróban 20 másodpercig melegítem. Hozzáadom az élesztőt, a cukrot és a szintén meglangyosított joghurtot. A tésztát összegyúrom, deszkára teszem és még 3-5 percig gyúrom. Amíg a tepertővel foglalkozom, ruhával letakarva félreteszem.
A tepertőt késes robotgépbe teszem és ledarálom, sózom és alaposan összekeverem. Arra figyeltem, hogy bőr nélküli tepertőt vegyek a sütihez, így a darálás tényleg csak 1,5 percet vett igénybe.
A tésztát 0,5 cm vastagra nyújtom, egyenletesen rákenem a tepertőt. A tésztát hosszabbik oldalánál fogva feltekerem, majd egy kicsit kinyújtom.


Mindkét oldalról behajtom a tészta 1/4-ét és még egyszer hajtok rajta, így mindkét oldalon középre kerülnek a szélek. Lisztezett felületen 30 percet pihentetem. 


Majd újra kinyújtom, feltekerem, kissé kinyújtom és összehajtogatom. A tészta megint pihen 30 percet és még 1x nyújtom, tekerem, nyújtom, hajtogatom.
Végül 1,5 cm vastagra nyújtom a tésztát, egy éles késsel nem túl mélyen beirdalom mindkét irányból, azaz kockás lesz a tészta teteje.

Kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggatom, sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, nem túl közzel egymáshoz.
200 fokos sütőben 18 percig sütöm.


Az első tepsinyi pogácsát 200 fokon, 20 percig sütöttem. Így egy kicsit száraz lett a tészta.
A pogácsák nagyságával is játszadoztam. Három méretet próbáltam ki, amiket egy tepsibe tettem bele. Mindhárom egyforma állagúra sült, tehát bármelyik nagyságú pogácsaszaggatót használhatjátok, nem befolyásolja a sütés hőfokát és az idejét. 

1 megjegyzés:

  1. Kedves Mónika!
    Sikerült vásárolnom 30 dkg-nyi ehetetlenül zsíros tepertőt, ami így tökéletes pogácsa alapanyaggá változott át.
    Megsütöttem ebből a receptből életem első tepertős pogácsáját és fantasztikusan finom.
    Annyi változtatás történt, hogy házi növényi kefírből készült, de ez szerintem teljesen mindegy.
    Máskor is el fogom készíteni. :-)
    Köszönet a szuper receptért!!!

    Erika

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails