2011. március 18., péntek

Mákos csavart rúd



Limaránál láttam egy gyönyörűséget: napraforgó.
Kedd délután szerettem volna megcsinálni uzsonnára. Nekifogtam, átalakítottam a receptet, meggyúrtam, de mikor megformáztam rájöttem, hogy nem bírom átemelni a tepsire. Ekkor jött az újabb ötlet. Levágtam a napraforgó szirmait, megcsavartam és így kerültek a tepsire.

Mákos csavart rúd
Hozzávalók:
550g liszt
1,8 dl víz
1,5 dl zabtejszín
3 evőkanál olaj
3 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1 csomag szárított élesztő
töltelék: 
12 dkg darált mák 
1,2 dl víz
3 evőkanál cukor
1 evőkanál zabpehely liszt
1/2 citrom leve és reszelt héja

A vizet meglangyosítom, beleteszek egy nagy csipet cukrot és belekeverem az élesztőt. A lisztet kimérem, meglangyosítom, belekeverem a sót, hozzáadom a megkelt élesztőt, az olajat és a langyos tejszínt. 
Összegyúrom a tésztát, majd langyos helyen duplájára kelesztem. 
Közben a mákot ledarálom, ráreszelem a citrom héját  és rányomom a levét. A vizet felforralom, elkeverem benne a cukrot és azt is ráöntöm a mákra. Mivel nekem így hígnak tűnt a töltelék, 1 evőkanál zabpehyelylisztet kevertem hozzá. 15 percet fedő alatt pihent.
Amikor a tészta megkelt, újra átgyúrom, majd két egyenlő részre osztom. Mindkettőt egyforma nagyságúra nyújtom.
Az alsóra egyenletesen szétkenem a kihűlt mákos tölteléket, majd a másik tésztát a tetejére teszem. Pizza vágóval 6-7 cm széles csíkokra vágom és tetszőleges nagyságú rudakat vágok a csíkokból. Én most 15-20 cm rudakat vágtam.
A mákos csíkok mindkét végét megfogtam és ellentétes irányba megcsavartam. Papírral bélelt tepsibe tettem őket. 180 fokos sütőben, 20 perc alatt szép pirosra sülnek.
Amikor elhűltek, porcukorral megszórtam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails