2011. április 18., hétfő

Görögös rakott krumpli


A hét végén előkészítettük a kert maradék részét és a ház előtti terepet a füvesítéshez. Rengeteg munkával járt és az időt is szűkösre mértük, mert a következő hétvégén már szeretnénk a magokat szórni.
Mivel ez az elfoglaltság azt jelentette, hogy több száz négyzetmétert kellett felrotátorozni, gaztalanítani és az építkezéskor a földbe került kavicsokat kicsipegetni, a főzésre nagyon kevés időm maradt.
Ezért találtam ki ezt a receptet. A fiúknak nagyon ízlett, tehát mondhatnám azt is, hogy nemcsak gyors, de gyerekbarát is. :))

Görögös rakott krumpli
Hozzávalók:
70-90 dkg krumpli
1 fej brokkoli
2 db nagy paradicsom
40 dkg darát hús
1 db sűrített paradicsom
1 fej lilahagyma
oregánó, majoránna
besamel:
2 dl zabtejszín
1 dl zabtej
1 evőkanál étkezési keményítő
só, szerecsendió


A krumplit hájában megfőztem, majd megpucoltam. A brokkolit roppanósra főztem kb. 10 perc alatt.
3 darab egész csirkecombot kifiléztem, feldaraboltam és késes robotgépben ledaráltam. 
Olajon üvegesre pirítottam az apróra vágott hagymát, hozzáadtam a darált húst és megsütöttem. Amikor félig kész, hozzáadtam a paradicsompürét, fél deciliter vizet és fedő alatt sütöttem tovább. Amikor megsült, akkor kevertem bele az apróra vágott friss zöldfűszereket, jó sokat.
Érdemes kipróbálni a csirkecombot darált húsként, nagyon szaftos, lédús marad a  a sütés végeztével is.
Egy mély jénai tálat kikentem vajjal, majd a felkarikázott krumpli felét beletettem. Rásimítottam a húst, a húsra rátette a rózsáira vágott brokkolit, erre került a felszeletelt paradicsom, végül a maradék krumpli zárta a sort. A hús kivételével minden réteget megsóztam.
A besamel mártáshoz, felforraltam a tejszínt és hozzáadtam a keményítővel elkevert tejet. Addig főztem, míg majonéz sűrűségű nem lett. A végén sóval és egy kevés szerecsendióval ízesítettem.
A rakott krumplira öntöttem a besamel szószt, és 175 fokos sütőben 30 percig sütöttem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails