2011. július 20., szerda

Mini kalácsok


Nem akarok nagyképűnek látszani, de azt kell mondjam, hogy megint egy szépség került ki a kezeim közül.
Már amikor  formázás után a tepsiben csücsültek a második kelesztésre várva, is lenyűgöztek a külsejükkel. Hát még mikor szépen lebarnulva kivettem őket a sütőből.
Formázás ötletét Lacitól vettem. 


Mini joghurtos kalácsok
Hozzávalók (9 db):
50 dkg liszt
2 dl növényi tej (most rizs)
1 db natúr szója joghurt
5 dkg növényi vaj (most Liga)
4 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1 cs. szárított élesztő

A lisztet és a tejet meglangyosítottam. A lisztben elkevertem a sót, és mélyedést csináltam bele. A langyos tejet, 1 teáskanál cukrot és az élesztőt beleöntöttem.
10 perc múlva a maradék cukrot, a meglangyosított joghurt és az olvasztott vaj is bele került és összegyúrtam.
30 percig pihent, növekedett, majd újra átgyúrtam és 12 dkg-os adagokra osztottam.
A tésztát megint hagytam pihenni (így könnyebb lesz nyújtani) 5 percet.
3,5 arasznyi nagyságú hurkákat csináltam az egyes adagokból, majd jött a formázás.
A hurka jobb oldali végét felhajtottam a közepéhez.
Az így kapott hurkon a  bal oldali végét áthúztam.
A hurok lenti részét balról jobbra megcsavartam, majd a jobb oldalon lévő hurka végét újra átbújtattam.


Nagyon remélem, hogy az írás a képekkel együtt érthető. Ha mégsem, akkor Lacinál találtok egy videót is.
Zsírpapírral bélelt tepsire tettem őket. Amíg 200 fokra melegedett a sütő, addig pihentek. 5 percig sütöttem magas hőfokon, majd még 15 percig 175 fokon.


Vacsorára ketté vágtam őket, megkentem vajjal, tettem bele kolbászt, és paradicsomot ettünk hozzá.

3 megjegyzés:

  1. :))) nem vagy nagyképű, csak büszke az alkotásaidra! tényleg gyönyörűek lettek, és szabályosak. eltettem a receptet, nagyon finomnak tűnik
    Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Jaj de jól néz ki most megkívántam énis a kalácsot. :) Főleg, hogy tudom te milyen finomat sütsz.. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, köszönöm, köszönöm! :)))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails