2011. július 6., szerda

Wokos tészta

A receptet Magdinál olvastam. 
Nagyon megörültem neki, mert volt még itthon egy adag füstölt tofum, de nem tudtam, hogy mit is kezdhetnék vele.
Amikor kipakoltam a hozzávalókat rájöttem, hogy én is ezt a tésztás ételt szoktam készíteni a wokban, csak a zöldségek változnak annak tükrében, hogy éppen mi van itthon. Tehát ez az étel tökéletes a kisebb mennyiségben megmaradt zöldségek felhasználására.




 Gergő szeretett volna az apukájával omlettet készíteni. Vettem nekik tojást a közös főzőcskéhez. Ne ezen múljon, hogy pár év múlva a konyhába csak a kész ételekkel tudom majd becsábítani.
Szerintem a lányoknál egy hatalmas nagy piros csillagot ér, ha a fiú tud főzni. :)
Mi ketten Tomival a wokos tésztát választottuk. Illetve Tominak nincs választási lehetősége, neki diétázni KELL.


Wokos tészta
Hozzávalók:
cukkini
répa
kelkáposzta
lilahagyma
füstölt tofu
pirított magok (szezám, len, tök, napraforgó)
tojásmentes spagetti
szójaszósz
olaj

A wokot felforrósítottam. Beletettem 2 kanál olajat, rádobtam a csíkokra vágott répát és a kelkáposztát. Sikerült egy öklömnyi kelkáposztára szert tennem a zöldségesnél, az egészet bele tettem.
Amikor félig megpuhult, hozzáadtam a felkockázott tofut, cukkinit, majd 3 perc múlva a hagymát. Ekkor kell a szójaszószt is ráönteni a zöldségekre. Szerintem abból 3, maximum 4 evőkanálnyi elegendő.
A szójaszósz meglehetősen sós, én mindig a kész ételt megkóstolva döntöm el, hogy sózom-e, és ha igen mennyire.
Mivel Tomi nagy hal fogyasztó, ezért ebbe a tésztába is került. A pengásius filét felkockáztam és 10 percre egy pácba tettem. Majd a wokban 4-5 perc alatt megsütöttem.


Gergőék Vasárnap egész nap legóztak.  Megint sikerült nekik remekműveket alkotniuk.
Persze le kellett fényképeznem és megint megkértek, hogy agyam közre.
Gergő járműve egy sok kerekeken guruló autó. Ami úgy működik, hogy a felső kereket megforgatva a többi is mozgásba lendül. A kerekek súrlódása adja az energiát amivel a szerkezet megy. Van rajta egy radar és egy szerszám tároló.
Tomi egy kalóz hajót épített.
A közös építmény egy emeletes ház, legalábbis a kép alapján. Már nem emlékszem rá, hogy milyen funkciókkal ruházták fel, és magyarázták el nekem, hogy mi mindent tud a ház.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails