2012. április 18., szerda

Gyömbéres - paradicsomos rizses hús

Tomi reggeli közben elmondta, hogy mit kér ebédre.
Daraboljak fel hagymát, és csináljam meg szaftosra úgy, hogy mustárt teszek hozzá. Utána a húst is tegyem hozzá, ja és persze a rizs se maradjon el.
Összedugtuk a fejünket, megbeszéltük, hogy mi van a hűtőben, és abból mit tudunk csinálni ami az Ő elképzeléséhez hasonlít. Azaz, hogy ebédre szaftos rizses hús legyen.


Gyömbéres - paradicsomos rizses hús
Hozzávalók ( 2felnőttnek és 1 gyereknek):
20 dkg pulykamell
4 marék rizs
1 doboz hámozott paradicsom
1 nagy fej vöröshagyma
2 nagy gerezd fokhagyma
1 hüvelyk ujjnyi gyömbér
1 zöldségleves kocka
só 


A hagymákat megpucoltam, felkockáztam, kevés olajon megdinszteltem. Közben a húst is felkockáztam, a rizst 3x átöblítettem.
A húst és a rizst hozzáadtam a hagymához, amiket fehéredésig kevergettem. Felengedtem annyi vízzel, hogy éppen ellepje, és hozzáadtam a pürésített paradicsomot is.
Megsóztam, beletettem a leves kockát, 1 teáskanál cukrot, belereszeltem a meghámozott gyömbért, majd fedő alatt puhára főztem.
Sűrűn kell kevergetni, mert könnyen leég.
Főzés közben észrevettem, hogy van egy fél fej brokkoli a hűtőben, amit sürgősen el kell használnom.
Így került bele a rizses húsba a zöldség is. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails