2010. október 14., csütörtök

CITROMLEKVÁR

Van két kedves ismerősöm akik már nagyon várták ezt a bejegyzést.
Azért váratott magára ennyit, mert hirtelen felment a citrom ára az egekig. 
A férjem azonban valamelyik nap észrevette, hogy a Coop boltunkban 200 Ft -tal kevesebb kilója mint máshol. Nosza másnap felvásároltam a megmaradt citromokat és most meg tudom írni, hogy az idei citromlekvárunk is nagyon finomra sikeredett.


Citromlekvár
 Hozzávalók:
1 kg főzőtök
3-4 db citrom
80 dkg cukor
szalicil

Én 2,25 kg -os tököt vettem, ezért mindenből a dupláját tettem bele. Így 8 üveg lekvárom lett.
A tököt vékonyan megpucoltam, magját kivágtam és nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
Hozzákevertem a cukrot és állni hagytam míg levet ereszt, kb. 15-20 perc.
Utána kis lángon el kezdtem főzni, nem kell állandóan kevergetni, de azért sűrűn ránéztem, nehogy leégjen.


Közben a citromokat megmostam, héjukat lereszeltem, majd kisebb darabokra vágtam, magját kiszedtem. Amikor a citromot szeled, ne fogd erősen, mert a vágáskor a szemedbe fog spriccelni a leve.



 Ha már 20 perce szépen bugyborékol a cukros tök, botmixerrel kicsit pürésítem és hozzáadom a citromot.
A citrommal együtt még 20-30 percig főzőm.
Forrón tiszta üvegekbe töltöttem, késhegynyi szalicilt szórtam rájuk és a férjem izmos kezeivel lezárta az üvegeket. Közben arról áradozott, hogy már megint milyen zseni volt, mert ő találta nekem a könyvet az antikváriumban, ő talált rá a receptre és ő is beszélt rá, hogy készítsem el. :)))
Így neki köszönhető, hogy a családunknak már 2 éve citromlekvár kerülhet az asztalára.
Köszi Édesapa!

  
Nekem a kész lekvár a citrom miatt túl darabosnak tűnt, ezért még egyszer  botmixerrel pürésítettem egy kicsit.
Amikor elkészíted a lekvárt és kesernyésnek érzed az ízét, akkor plusz citromlével javíthatsz rajta. A héját már ne tedd bele, mert az attól kesernyés egy kicsit.

1 megjegyzés:

  1. Szia Móni! Szívesen kipróbálnánk a receptet, de a bolti citromhéjtól tartok. A nagyobb kiszerelésre rá is írják, a héja nem alkalmas fogyasztásra a vegyszerezés (penészedésgátló?) miatt. Itt is csak a biocitrom héját javasolják a növényvédő szer maradványok miatt (sőt, a paradicsom és a paprika hasonlóan veszélyes lehet): Mérgező a zöldségek fele. (Idén került a mozikba egy francia film, amely szerint évi több mint 1%-kal nő a gyermekkori daganatos megbetegedések száma Franciaországban, amiben meghatározó a szennyezett élelmiszer, emiatt egy francia település iskolája átállt a bioélelmiszerekre: Vigyázat, ehető!.) Itt találtam biocitromot, darabját 100 Ft-ért (nemrég ennyi volt a nem bio is a boltokban, 800 Ft/kg), talán akad közelebb is. (Múltkor kaptunk otthonról egy saját termesztésű, de csak diónyi méretű biocitromot. Félbevágtuk, majd Réka és Berci cukorba mártogatva szopogatta el.) A túrós palacsintához és a fonott kalácshoz szoktam kis citromhéjat reszelni, de ha akadna valahol a környéken biocitrom, azt nyugodtabb szívvel használnám.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails