2010. november 3., szerda

Fóka bőrbe bújt LEKVÁROS BUKTA

Ennek a sütinek a története több szálon fut.
1. Nagyon rég szeretnék lekváros buktát csinálni, de leginkább enni. A férjem mindig elhúzta a száját mikor próbáltam erre a finomságra rábeszélni. Nem nagyon akaródzott neki buktát ennie. De ha már sütök valamit, akkor úgy az igazi, ha neki is a fogára való a dolog.
2. A fiúkkal szoktuk kiskukta oldalát nézegetni. Gyerek szemet gyönyörködtető tortákat süt. Nála találtunk rá a fókás sütire. A fiúk mindig mondogatják, jaj Anya, ha olyat sütnél nekünk!
Sajnos a tésztát nem tudom megcsinálni, mert nem használok annyi fajta lisztet, mint amennyi a receptben szerepel.
3. Tegnap gondoltam egy nagyot. Összehozom a régen vágyott lekváros buktát és a fiúk által annyira várt fókás sütit.

Íme a találkozás:

Lekváros bukta
Hozzávalók:
500 g liszt
3 dl növényi tej
10 dkg cukor
1/2 teáskanál só
9 dkg növényi vaj
1 csomag szárított élesztő
töltelék:
lekvár

A lisztet kimértem egy tálba, majd 20 mp-re betettem a mikroba. Mélyedést csináltam a közepébe, beletettem a cukrot, az élesztőt és ráöntöttem a langyos tejet. Amikor az élesztő megkelt, kb.10 perc, hozzáadtam a sót, az olvasztott vajat és összegyúrtam a tésztát. Írta a recept, hogy egy nagyon lágy, nokedli állagú tésztát kapunk, ez így is lett. Úgy gondoltam, hogy a formázáshoz, ez túl laza szerkezetű, ezért kitettem a nyújtódeszkára és belegyúrtam még 2 marék lisztet.
1 óráig langyos helyen kelesztettem, majd újra átgyúrtam.
Hengert formáztam belőle és 9 egyenlő részre osztottam.
A darabokat kerek formára nyújtottam, tettem rá lekvárt és feltekertem.


A két végét ahol nem volt lekvár, tenyérrel lenyomtam. Az egyik végét ketté vágtam, ez lett a fóka lába.

 A másikról levágtam két háromszöget, ezek lettek az uszonyok, majd a megmaradt csúcsos részt elkerekítettem.


A fókákba belenyomtam szegfűborsot szenek és orrnak. A bajuszuk spagettiből készült.


A bors könnyek kijött a tésztából, ezért szegfűszegre váltottam. A sütés után pedig rájöttem, hogy a megsült sütibe sokkal könnyebb lett volna belenyomkodni a kellékeket.
Amin még variáltam az a töltés volt. A kinyújtott tésztának csak az egyik felére tettem egy csíkba a lekvárt, arra ráhajtottam a tésztát és így tekertem fel.
Az orosházi banán receptjénél is írtam, hogy a 9 egyenlő részt még elfeleztem, mert egy gyereknek túl nagyok lettek volna a sütik. Miután az első adag fóka kisült, ennél a tésztánál is így tettem.
180 fokos sütőben 25-30 perc alatt sültek meg.


1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails