2010. december 14., kedd

Ünnepi étel KARÁCSONYRA

Ezt a receptet a Nők Lapja 48. számába találtam.

Almás csirkecomb diómártásban
Hozzávalók 4 személyre:
4 db csirkecomb
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál méz
1/2 citrom reszelt héja és leve
1 dl félszáraz fehérbor
4 db alma
3 dkg növényi vaj (Liga vagy Linco)
2 dl zabtejszín
2 marék dió
kevés olaj

Amin változtattam: csirkecomb helyett pulykamellel készítettem. Fehérbor helyett rosé bort használtam. Fahéjat és keményítő is került bele.

A hagymákat apróra vágtam, hozzáadtam 1/2 dl bort, a mézet a citromot és a sót. A húst kicsit kiklopfoltam, tűzálló tálba tettem, ráöntöttem a páclevet és 1 órára a hűtőbe tettem.

Amikor lejárt az 1 óra, alufóliával letakartam, betettem a hideg sütőbe. 180 fokos sütőben 40 percig pároltam. Ezután tepsibe tettem a húsokat, pár kanál páclevet rámertem és grillen megpirítottam.
A mártáshoz a páclevet leszűrtem egy kisebb lábosba, felére beforraltam. Hozzáadtam a maradék 1/2 dl bort, 2 perc múlva a tejszínt és a durvára vágott diót, összeforraltam. Nekem a mártás nagyon hígnak tűnt, ezért 1 teáskanál keményítőt adtam hozzá, amit habverővel kevertem el. 
A vajat serpenyőben felolvasztottam, 1/2 teáskanál fahéjat tettem bele. Amikor már habos volt a vaj, hozzáadtam a cikkekre vágott almát. 4-5 percig, időnként megkeverve pároltam. Mély tányérba tettem és tálalásig alufóliával letakartam.
Köretnek szerecsendiós krumplipürét adtam. 80 dkg krumplit megpucoltam, sós vízben megfőztem. A vizet leöntöttem, hozzáadtam 10 dkg vajat és negyed kávéskanál szerecsendiót (nagyon intenzív ízű, óvatosan kell adagolni), botmixerrel pürésítettem.


A fiúknak nagyon erőteljes volt a boros mártás íze. Nem szépítem, kiköpték. Ezért nekik csak az almát tettem a tányérra, durvára vágott dióval. Így mindent megettek. :))
Amit még ajánlani tudnék az az, hogy a pácot már előző este ellehet készíteni.

1 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon jól néz ki! Lehet, hogy még sem cipóban sült akármit csinálok, hanem ezt! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails