2010. december 17., péntek

JOGHURTOS CSICSERIBORSÓ LEVES

A Nők Lapja Konyha 2010. novemberi számát megvettem, mert a mellékletben egy szuper pillecukros koszorút lehet készíteni.
A koszorú nem készült el, de pár recept nagyon megtetszett. Ilyen a csicseriborsó leves is.

Joghurtos csicseriborsó leves
Hozzávalók:
12 dkg csicseriborsó
5 kanál mexikói keverék (mirelit)
2 szál répa
1 kis fej vöröshagyma
1 duci gerezd fokhagyma
1 evőkanál zeller zöld vagy petrezselyem
1,5 dl szója joghurt
0,5 l húsleves
2 evőkanál olíva olaj

A csicseriborsót este beáztattam (most bio terméket vettem). Reggel az áztató vízzel, a leveskockából készült húslevessel, a megpucolt vöröshagymával (egészben) és az átpasszírozott fokhagymával együtt feltettem főni. Amikor már majdnem megfőtt, hozzáadtam a mirelit zöldségeket és a megpucolt, karikára vágott répát. Megsóztam és beletettem a kertünkből szedett, télire lefagyasztott zeller zöldet. Fedő alatt puhára főztem az összes zöldséget.
Én még 1 bögre vizet tettem hozzá, mert elfőtt a leve.
Amikor megfőtt, hozzá kel önteni a joghurtot. 1 percig rotyogtatom, meglocsolom olíva olajjal és kész egy nagyon finom, ízletes, üdítő leves.


Szója joghurt helyett használhattok növényi tejszínt vagy növényi tejet is. Ha a tejre esett a választásotok, akkor 1 púpos teáskanál keményítővel elkeverve adjátok a leveshez.
Nekem ebből is abból is volt egy-egy bontott dobozom. 1 dl zabtejjel és fél doboz joghurttal készítettem a képen látható levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails