2010. december 8., szerda

Burgonyapelyhes fehér kenyér

Egy ideje megint minden nap sütök kenyeret. Már nagyon belefáradtam, hogy ha a boltba zárás előtt esek be, sosem kapok csak szeletelt tartós kenyeret. És mint tudjuk ezek majdnem mindegyikében van tejszármazék.
Így megint az én kezem munkája nyomán kerül az esti vacsoraasztalra a kenyér.
Amikor a sütőből elkezd kiáramolni az isteni, frissen sülő kenyér illata, a fiúk már teljesen megkergülnek. Percenként kérdezgetik, hogy mikor kóstolhatják már meg.
Az ötletet Limara adta.

Burgonyapelyhes fehér kenyér
Hozzávalók:
50 dkg liszt
3,3dl víz
1 csomag szárított élesztő
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só
2 evőkanál burgonya pehely
2 evőkanál olaj

A vizet a cukorral megmelegítem. A lisztet és a burgonyapelyhet beleteszem egy tálba, mikróban 20 másodpercig melegítem. A közepébe mélyedést készítek, beleszórom az élesztőt, ráöntöm a cukros vizet és hagyom 10 percet dolgozni az élesztőt.
Amikor megkelt, hozzáadom az olajat, a sót és összegyúrom. Miután a tészta összeállt, deszkán 5 percig dagasztom.
1/2 órát letakarva, meleg helyen kelesztem, majd újra átgyúrom. Beleteszem a pástétomos formába. 20 percig pihen és végül a 200 fokos sütőben, 25 perc alatt aranybarnára sütöm.



Magos változat
Hozzávalók:
szezámmag
lenmag
napraforgómag

A kenyeret a fentieknek megfelelően elkészítettem. Megformáztam, éles késsel 3 helyen bevágtam, vízzel megkentem a tetejét, oldalát és megszórtam a magokkal.
Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem, 10 percet hagytam nőni.
180 fokos, ELŐMELEGÍTETT sütőben 25 perc alatt szép barnára sült.


2010. dec. 17.
Közben elkészült az a variáció is, amiben belül vannak a magok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails