2011. május 18., szerda

Panna cotta


Már nagyon vártam az idei eper szezont, mert ezt az édességet eperrel tudom leginkább elképzelni.
Miután elkészült és megízleltük ezt a rezgő krémcsodát, biztosak voltunk abban, hogy lesz még folytatása. 
Gergő az első falat után ezt mondta: - HMMMMMM! Ez igen! Ilyet csinálhatsz bármikor. :)
A képekért elnézést kérek, de estére lett kész, így a fényviszonyok nem voltak a legtökéletesebbek.

Panna cotta
Hozzávalók (4 db, 1,75 dl-es tálkához):
3,5 dl növényi tej
3 dl növényi tejszín
2 zacskó Dr. Oetkeres zselatin
10 evőkanál cukor (barnát használtam)
40 dkg eper

A zselatint elkevertem 6 evőkanál vízben. A tejet és a tejszínt összeöntöttem egy lábosba, beletettem 6 evőkanál cukrot, és hozzákevertem a zselatint. Feltettem a tűzre és összemelegítettem. A krémet nem szabad főzni, különben a zselé tönkremegy.
A tálakat kiöblítettem vízzel és beleöntöttem a krémet. Amikor langyosra hűltek, bekerültek a hűtőbe. Nálam 2 órát töltöttek a hűtőbe, utána áttettem a fagyasztóba őket.
Az epret megmostam, csumájukat leszedtem. Kiválasztottam a 4 legnagyobbat, amit félretettem, a többit botmixerrel összepürésítettem. Hozzáadtam a maradék cukrot és kis lángon 10 percig főztem. Amikor kész lett, a félretett epreket négybe vágtam, felkockáztam és hozzáadtam az eperlekvárhoz.
Tálalás előtt a tálakat meleg vízbe mártottam és kis tányérokra borítottam. Az eperkrémet mellé szedtem, tetejét citromfűvel díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails