2011. május 28., szombat

Gyereknap

Nálunk a gyerekek gyereknapra élményeket kapnak ajándékba.
Idén beadtam a derekamat és a gyereknapi élmény egy új családtag érkezése volt. Aki nem más mint Bodza kutya, egy 7 hetes gyönyörűség.



Készültem még két finomsággal.
Az egyik a Gergő mai óvodai családi kirándulására készült. Gyorsan elfogyott.

  
Mákos kalács
Hozzávalók:
töltelék:
16 dkg darált mák
4 evőkanál cukor
1 citrom reszelt héja
1,7 dl víz

A mákot egy tálban összekevertem a cukorral, citrommal, ráöntöttem a felforralt vizet és alaposan elkevertem.
15 percig letakarva hagytam. Utána időnként megkavartam és megvártam míg kihűl.
A megkelt, átgyúrt kalácstésztát, 1 cm vastagra kinyújtottam. Megkentem a mákkal és feltekertem.
Zsírpapírral bélelt sütőbe tettem, 190 fokon 25 percig sütöttem.
Nekem kicsit hosszúra sikeredett a feltekert kalács, ezért a tepsibe U alakban tettem be.

A másik finomság a bodzaszörp és az abból készült bodzafagyi.
A nagy melegben kicsinek-nagynak hűsítő perceket okozott.


Bodzafagyi
Hozzávalók:
3 dl bodzaszörp
1,5 dl zabtej
1,5 dl zabtejszín
1 evőkanál keményítő
20 dkg cukor
1 citrom leve

A tejszínt, a tejet összefőztem a keményítővel. Belekevertem a többi hozzávalót és megvártam míg kihűl.
1 órára a hűtőbe tettem, majd fagyigépben elkészítette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails