2011. június 17., péntek

Császárzsemle


Ezt a zsemlét eredeti receptekben tejjel készítik. De be szerettem volna bizonyítani, hogy a tejes kelt tésztákat lehet vízzel is készíteni, ami nem von le az értékükből. Az íze, állaga ugyan olyan.
A zabtejszínt azért került bele, mert egy fél doboznyi kimaradt, és másnap már lejárt a szavatossága. Tehát elhagyható, de a mennyiségét vízzel pótolni kell.

Császárzsemle
Hozzávalók:
70 dkg liszt
3 dl víz
1 dl zabtejszín
2,5 dkg friss élesztő
2,5 teáskanál só
1 teáskanál cukor
5 dkg növényi vaj
3 evőkanál burgonyaszirom

A lisztet, tejszínt, vizet meglangyosítottam. A liszt közepébe mélyedést készítettem, belemorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a cukrot, és ráöntöttem a tejszínes vizet.
10 perc múlva a többi hozzávaló is belekerült, majd 10 percig gyúrtam a tésztát.
Letakarva, langyos helyen 1 órát kelesztettem. Újra átgyúrtam, 12 rézre osztottam, zsemlét formáztam belőlük és 5 percig pihentek.
A kelt tésztákat gyúrás után pár percig pihentetni kell, hogy utána könnyebben lehessen nyújtani, formázni őket.
Tehát az 5 perc pihenő után a zsemlékből hurkákat formáztam. Nekem 2 arasznyi vagy egy kicsit hosszabbak lettek.
A hurkákból csomót kötöttem. Az alulról kijött szálat felülről dugtam át a csomó közepén, a felülről átjövőt alulra hajtottam be, és egy kicsit benyomtam a zsemle alján.
Zsírpapírral bélelt tepsire tettem őket. 190-200 fokos sütőben 20 perc alatt aranybarnára sültek.

  
Mindenkinek nagyon ajánlom, és a Lovász családnak. :)

2 megjegyzés:

  1. Kedves Mónika!

    Nagyon örültem, mikor rábukkantam a blogodra, mert sajnos most derült ki, hogy ételintoleranciám van, és sajnálatos módon több fázisú.
    Nagyon megtetszett a császárzsemle receptje, és szeretném elkészíteni.
    Én sajnos glutánmentes lisztkeverékből fogom tudni elkészíteni, mivel gabona allergiám is van. A receptedben olvastam, hogy burgonyaszirom is került az összetevők közé. Sajnos nincs itthon burgonyaszirmom, és ezért szeretném tudni, hogy nálad milyen célt szolgált. Csak az íze miatt tetted bele, vagy esetleg van más oka is?
    Köszönöm a válaszod
    Bernadett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bernadett!
      A burgonyaszirom pici ízt is ad neki, de inkább az állag miatt kell.
      Régen a lángos tésztájába is tettek főtt burgonyát, ezt helyettesíti a szirom. Ami nem más, mint szárított krumpli apróra vágva.
      Én már egy fél éve burgonyaszirom nélkül készítem el a kelt tésztákat, és egyáltalán nem érzek különbséget
      Nyugodtan kihagyhatod a szirmot a tésztából.
      Jó sütést! :)
      Szép napot! :)
      Móni

      Törlés

Related Posts with Thumbnails