2011. december 8., csütörtök

Édes szívecskék kelt tésztából

Krisztánál láttam meg ezeket az édes, szívet melengető szívecskéket. Szerelem első látásra!



Édes szívecskék kelt tésztából
Hozzávalók:
30 dkg liszt BL-80
10 dkg rétes liszt
1 doboz natúr szója joghurt (kiváltható zabtejszínnel)
0,7 dl zabtej vagy más növényi tej
4 dkg növényi vaj
6 dkg cukor
1 teáskanál só
1 csomag szárított élesztő

A lisztet, a tejet, a joghurtot meglangyosítottam. A lisztbe mélyedést csináltam, beletettem 1 teáskanál cukrot, és az élesztőt, a joghurtos tejet ráöntöttem.
10 perc múlva a többi hozzávaló is belekerült és összegyúrtam. Letakarva, langyos helyen a duplájára kelesztettem (40 perc volt).
Újra átgyúrtam, 7 egyenlő részre osztottam (11 dkg/db), és 5 percig pihentettem.
A gombócokat kb.22 cm hosszú rúddá sodortam. A rúd egyik oldalánál fogva, hosszában ketté vágtam úgy, hogy a végénél kb. 3 cm egyben maradt. A két részt feltekertem csiga alakban.


180 fokos sütőben, 15 perc alatt szép barnára sültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails