2011. december 22., csütörtök

Fűszeres - paradicsomos csavart rúd és fűszeres - sonkás batyu

Ezt a tésztát a maradékokból gyúrtam. A szója joghurt helyett lehet csak növényi tejjel vagy tejszínnel készíteni a tésztát.


Fűszeres - paradicsomos csavart rúd
Hozzávalók:
40 dkg liszt
1 dl szója joghurt
1,5 dl zabtej
10 dkg növényi vaj (Liga)
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
1 szál rozmaring vagy 1 teáskanál szárított
4-5 csavarás frissen őrölt színes bors
1 cs. szárított élesztő
ketchup
szezámmag

A fűszereket és a sót összekevertem a liszttel és betettem a mikróba 20 másodpercre. Mélyedést csináltam a közepére, beletettem a cukrot, élesztőt. A joghurtot és a tejet meglangyosítottam, majd ráöntöttem az élesztőre.
10 perc múlva a langyos vaj is belekerült és összegyúrtam. Letakarva, fél órát langyos helyen kelesztettem.
Újra átgyúrtam, majd kinyújtottam. Pizza szeletelővel 1 cm-es csíkokat vágtam le, amit megsodortam. Félbe hajtottam, összecsavartam a két szálat és a végén összecsíptem, összenyomtam őket.
A tetejüket lekentem ketchuppal és megszórtam szezámmaggal.
200 fokos sütőben 10-15 percig sütöttem. Nem tudom pontosan, mert nem figyeltem az órát, amikor aranybarnák lettek a rudak kivettem őket.

Ugyan ebből a tésztából készültek a sonkás batyuk is. A töltelékhez megpirítottam 2 szál újhagymát és apróra felkockázott füstölt sonkát.


A kinyújtott tésztát felkockáztam. A kocka sarkába tettem a tölteléket, majd feltekertem mint a kiflit.
A két sarkát a tészta mögött összehajtottam és összecsíptem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails