2011. december 16., péntek

Mákos darázsfészek


Mákos darázsfészek
Hozzávalók:
45 dkg liszt
2,7 dl növényi tej
6-8 evőkanál olaj (ezt nem mértem)
3 evőkanál cukor
1 cs. szárított élesztő
1 teáskanál só
töltelék:
15 dkg darált mák
1,5 dl növényi tej
2 marék mazsola
1 evőkanál cukor
1 narancs reszelt héja
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve

A tésztát bedagasztottam.
A mákot ledaráltam. A tejet felforraltam, beletettem a citromot, narancsot, maszolát és a cukrot. Amikor a cukor elolvadt a mák is belekerült. Villával kevergetve még fél percig főztem.
A tésztát most 45 percig kelesztettem, ez idő alatt elhűlt a töltelék. Az átgyúrt kalácstésztát lisztes felületen kinyújtottam, egyenletesen szétkentem rajta a tölteléket, majd feltekertem.


Egy 28 cm-es tortaformát kiolajoztam, a tésztát 3 cm-es csíkokra vágtam és beletettem a formába. Az első darabot középre tettem, és e köré került a többi szelet.
175 fokos, előmelegített sütőben 25 perc alatt szép aranybarnára sült.


Az utolsó képet Gergő komponálta meg. :))

3 megjegyzés:

  1. Dióból is 15 deka kell? mert úgy írtad. Holnap kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  2. Patrícia!
    Elírtam a diót, javítottam. Szerintem a dióból több kell, és nem kell megfőzni. A kinyújtott tésztát meg kell kenni olvasztott vajjal és arra kel a cukorral elkevert darált diót szórni.
    Utána néztem, a legtöbb recept 20 dkg diót ír.
    Jó sütögetést!

    Mónika!
    Köszönöm.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails