2012. február 4., szombat

Gyömbéres-kókusztejes tyúkleves

Az ilyen nagy hidegben, ami a mostani pár napra jellemző, mindig jól esik egy jó nagy adag melegen illatozó leves.



Gyömbéres-kókuszos tyúkleve
Hozzávalók:
40 dkg csirkemell
1 hüvelykujjnyi gyömbér
1 nagy fej vöröshagyma
2 nagy gerezd fokhagyma
1 kávéskanál fűszerpaprika
1,5 dl kókusztej
1/2 citrom leve
5 dkg szójacsíra
1 db húsleves kocka

A csirkemellet körömnyi nagyságúra felkockáztam. A hagymákat apróra vágtam, a gyömbért lereszeltem.
A hagymát és a gyömbért 1 evőkanál olajon megdinszteltem, majd a húst  hozzáadtam és fehéredésig kevergettem. Ekkor rászórtam a fűszerperpikát és még fél percig kevergettem.
A leveskockát 0,8 dl forró vízben feloldottam, és a kókusztejjel együtt a húsra öntöttem.
Fedő alatt lassú tűzön addig főztem míg a hús megpuhult.
Én nem kaptam szójacsírát, csak olyan keveréket, amiben a szójacsíra mellett bambusz és bébikukorica is volt. Ezt alaposan leöblítettem, beletettem a levesbe, belecsavartam a citrom levét, és még 2-3 percig főztem.
Korianderlevéllel vagy petrezselyemzölddel díszítve kell tálalni.
Nagyon finom, nagyon pikáns!


A receptet a 100% siker, 100% élevet könyvből vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails