2012. február 16., csütörtök

Húsos orosz fonat

Ezt a finomságot édesen és sósan is eltudjátok készíteni.
Én a sóssal kezdtem, mert a vasárnapi ebédről kimaradt sült húst felszerettem volna használni.


Húsos orosz fonat
Hozzávalók:
40 dkg liszt
10 dkg rétesliszt
3 dl víz
2,5 dkg élesztő
2 púpos evőkanál burgonyapehely
5 evőkanál olaj
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
kevés frissen őrölt bort
töltelék:
2 egész sült csirkecomb
3 evőkanál ketchup
1 evőkanál édes Anna
1 teáskanál oregánó
1 nagy fej lilahagyma
3 db csemege uborka

A lisztet, a vizet meglangyosítottam. A liszt közepébe mélyedést csináltam, belemorzsoltam az élesztőt, a cukrot és ráöntöttem a vizet. 10 perc múlva a többi hozzávaló is belekerült és összegyúrtam a tésztát.
Langyos helyen 30 percet kelesztettem.
Közben a hagymát felaprítottam, olajon megdinszteltem. A húst levágtam a csontról és ledaráltam, hozzáadtam a hagymához, az édes Annával, a ketchuppal, a felkockázott uborkával és a fűszerrel együtt. A paprikakrém már eleve sós, így csak kóstolás után sózzátok meg a húst.
A megkelt tésztát újra átgyúrtam, kinyújtotta fél cm vastagra. Rákentem a tölteléket és a hosszabbik oldalánál kezdve feltekertem.
A formázás fázisfotóit megnézhetitek Lacinál.


180 fokos sütőben 30 percig sütöttem. Az utolsó 10 percben letakartam alufóliával, mert a darált hús kezdett megégni.
Ami meglepő volt, hogy másnap is olyan friss volt a tészta mintha akkor sült volna ki.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails