2011. augusztus 4., csütörtök

Ciabatta


 Mostanában teljesen oda vagyok a különböző nemzetek kenyereiért. Az egyik nagy bevásárló központban nagyon sokszor szoktam ciabattát venni. Mostanában egyre ritkábban kapok. Egyik nap mikor megint hiába keresgéltem a polcon, gondoltam majd én sütök egyet.Hazaérve elkezdtem a recepteket nézegetni. Kicsit elkeseredtem, mert a receptekben szereplő kovásznak legalább fél nap kell. Tehát az biztos volt, hogy csak másnap kerül majd az asztalra.Amikor azonban kivettem a sütőből a kenyerek és langyosan felvágtam, azt mondtam, hogy megérte a várakozást.


Ciabatta
Hozzávalók:
Kovász:
15 dkg liszt
1,5 dl víz
fél csomag szárított élesztő
Tészta:
30 dkg liszt
2,5 dl víz
fél csomag szárított élesztő
1,5 teáskanál só
1 teáskanál cukor

A kovászhoz valókat összekeverem egy mély tálba (Limarától vettem), letakartam egy olajjal megkent fóliával és egy napra betettem a hűtőbe.
Másnap kimértem a tészta hozzávalóit. A lisztet  és a vizet meglangyosítottam. A lisztbe mélyedést csináltam, beletettem a cukrot, az élesztőt és ráöntöttem a langyos vizet.
10 perc múlva hozzáadtam a kovászt és összegyúrtam a tésztát. A tészta ragacsos lesz, pont olyan mint a fánké. Kézzel még öt percig dagasztottam, így is ragacsos maradt de a tál falától már szépen elválik.
Letakarva 1 óráig kelt.
Lisztel vastagon megszórt felületre borítottam. A tésztát nem szabad nyújtani, kinyomni belőle a levegőt. Ezért a kezemmel húzogatva nyújtottam a tésztát kb. A/3-as nagyságúra. :)
Háromba hajtogattam, mint a levélpapírt, majd félbe. 


Újra visszatettem a tálba, és fél órát kelesztettem. Majd újra kivettem, megint kinyújtottam, hajtogattam, és fél órát pihent.
A ciabatta jelentése papucs, ezért az eredeti formázás szerint téglalapot kell a tésztából formázni és úgy kisütni.
De nekem nagyon tetszik a masni forma is. Ezért a tésztát 4 felé osztottam. Mindegyik tészta darabot a végüknél megfogva kétszer megtekertem. Ez kicsit nehézkes volt, mert a tészta nagyon lágy, de azért sikerült.


Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, 20 percet pihentek. Közben 200 fokosra melegítettem a sütőt.
A forró sütőben 40 perc alatt szép halvány barnára sültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails