2011. augusztus 5., péntek

Csokikrémes kalács és Ópusztaszer

Ma elmentünk Ópusztaszerre az idén, májusban nyíló Csillagösvény labirintusba.
Hatalmas élmény gyereknek, felnőttnek egyaránt. 
2 labirintus van a parkban. Az egyik vesszőből készült, ebből  kb. 20 perc alatt lehet kitalálni (honfoglalás kori övcsat mintáját formázták meg) . 
A másikat sövényből készítették, ami még nem érte el a végleges magasságát, de a 3,5 km-es hosszúságával ez is lenyűgöző. Fa hidak és egy hűsölésre, pihenésre alkalmas kilátó van benne. Plusz 15 helyen tájékozódási pontok. Itt kérdésekre kell válaszolni, a helyes válasz betűjele  megmutatja a helyes utat.


Az útra készült egy isteni finom csokikrémes kalács, amit Tücsökbogárnál láttam.



Csokikrémes kalács
Hozzávalók:
Kalács:
40 dkg liszt
2 dl növényi tej (zab)
7 dkg növényi vaj (Liga)
1 cs. szárított élesztő
3 evőkanál cukor
1 teáskanál só
Krém:
2,5 dl növényi tej
1 csomag kakaós pudingpor
2 marék étcsoki drazsé vagy 2 evőkanál kakaópor
2,5 evőkanál cukor
10 dkg növényi vaj

Először én is a krémet csináltam meg. A kakaóport, a cukrot elkevertem egy kevés tejbe, a maradék tejet felforraltam, és a kakaós tejet hozzáöntve pudingot főztem belőle. Amikor langyos lett, hozzádolgoztam a vajat.
A lisztet, tejet, vajat meglangyosítottam. A lisztbe mélyedést csináltam, beletettem az élesztőt, 1 csipet cukrot és ráöntöttem a tejet. 10 perc múlva hozzáadtam a többi hozzávalót is és összegyúrtam a tésztát.
A tésztát két felé osztottam és egyenlő nagyságú, vékony téglalapra nyújtottam. Mindkettőt megkentem a krémmel és feltekertem, majd összetekertem a rudakat. Ezt jó ha a tepsiben csináljátok, mert a tészta elég lágy. Nekem is csak a szerencsés fogásnak köszönhető, hogy nem szakadt szét.


Zsírpapírral bélelt tepsin 20 percet pihent. 180 fokos sütőben 40 percig sütöttem. Az utolsó 10 percben letakartam fóliával, mert nagyon barnára sült a teteje.


5 megjegyzés:

  1. Ez egy szuper programajánló!!! Vittem az ötletet! Én nagyon szeretem az ilyen fajta kirándulásokat és én is mindig sütök valamit az útra. :)))

    VálaszTörlés
  2. Szia Móni! Szeretném kikérni a véleményed. Ha a növényi vaj helyett kókuszzsirt használok, szerinted sikerülhet ugyanolyan finomra a tészta? Próbáltad már vele? És a krém? És ugyanannyi kell e belőle mint a Liga-ból..?Köszi előre is a választ! M.

    VálaszTörlés
  3. Esetleg ha olivaolajat használok helyette..? M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Több kelt tésztánál használtam én is kókuszzsírt, működik. :)
      Mivel a krémekhez nagyobb mennyiség kell, azt még nem próbáltam ki.
      A mennyiség mindig ugyanannyi.

      Törlés
  4. Nagyon köszönöm a gyors válaszod! M.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails