2011. február 3., csütörtök

Banános szelet


A fiúk nagyon szeretik a banános csokit, amit a Lidl-ben szoktam beszerezni. Már napok óta szeretnének enni, de betegek, így a boltba sem jutok el. 
A banános csoki utáni sóvárgásuk adta a következő sütihez az ötletet. Nem csak finom, de egészséges is, mert gyümölcs van benne, a gyümölcsben rost és sok-sok kalcium, magnézium, kálium van.

Banános szelet
Hozzávalók:
1 db csokis tej, tojásmentes piskótalap
krémhez:
4 dl növényi tej
1 csomag vaníliás pudingpor
3 evőkanál cukor
5 dkg növényi vaj
5 db banán
csokiöntethez:
8 dkg növényi vaj
10 dkg étcsoki vagy ét tortabevonó

A piskóta receptjét itt találjátok. Fele adagot sütöttem meg, egy 32x20 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon, 20 perc alatt.
A krémhez 3 dl tejet felforraltam, majd folyamatos keverés közben hozzáöntöttem, a maradék tejben elkevert pudingport. Sűrűsödésig főztem. A cukrot és a vajjal habosra kevertem és az elhűlt pudinghoz adtam.
Miután a piskóta is kihűlt, a tepsi oldalát bevizeztem, hogy a tetejére kent puding, majd könnyen elváljon a falától. 
A banánokat meghámoztam, hosszában ketté vágtam és rátettem a krém tetejére.


1/2 órára hidegre tettem, most a teraszra, mert hidegebb van kint, mint a hűtőben. :)
Az öntethez a csokit és a vajat felolvasztottam és a süti tetejére öntöttem.
Ha nem akarjátok, hogy az egészet csoki borítsa, akkor csak a felét készítsétek el és egy kanál segítségével csorgassátok rá.
Amikor a csoki is megszilárdult, hosszában ketté vágtam és felszeleteltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails