2011. február 19., szombat

Sfeeha - Szíriai húsos pite


Az első képet erről az ételről itt láttam meg. Majd tovább lépkedve, megtaláltam a pontos receptet és még tovább nézelődve a külföldi oldalakon, rájöttem, hogy ez nem pizza, hanem HÚSOS PITE.
A tésztája a kenyér és a kalács között van félúton. A joghurttól és a nagyobb mennyiségű olajtól, nagyon laza, puha lesz.
A 45 dkg lisztet soknak gondoltam magunknak, mivel csak én és a fiúk voltunk itthon, és ebédre második fogásként szerettem volna tálalni. Végül mégis meggyúrtam az egész adagot, 4 darabot megsütöttem ebédre a többi tésztát betettem estig a hűtőbe, amit  vacsorára készítettem el. Így apa is megkóstolhatta.
A hagyományos feltét bárányhús, hagyma, paradicsom, fűszerek, fenyőmag. Én ezen változtattam egy kicsit a fiúk gusztusának megfelelően. De este igyekeztem a legkisebb változtatással elkészíteni.

Húsos pite
Hozzávalók:
tészta:
45 dkg liszt
150 ml víz (125 ml)
150 ml natúr szójajoghurt (175 ml)
100 ml olaj (125 ml)
1 csomag szárított élesztő
2 teáskanál só (1,5 kanál)
töltelék:
35 dkg darált hús (én most disznót használtam)
1 fej lilahagyma
1-1 teáskanál fahéj, szegfűbors (2-2 teáskanál)
petrezselyem
1 marék napraforgómag (fenyőmag)
1 evőkanál citromlé (2 evőkanál)
paradicsom (Ezt nem tettem rá. Ilyenkor nem veszek paradicsomot, majd nyáron.)
olaj

A zárójelben szereplő mennyiségek az eredeti recept szerint vannak. Én azért változtattam, mert 1 doboz joghurt 150 ml, nem akartam még egyet felbontani.
A joghurtot és a vizet összekevertem, meglangyosítottam. A lisztbe mélyedést csináltam beleszórtam az élesztőt, 1 teáskanál cukrot és ráöntöttem a vizes joghurtot. 10 perc múlva hozzáadtam a többi hozzávalót és összegyúrtam a tésztát. 20 percig langyos helyen kelesztettem.
A tésztát átgyúrtam, majd 4 db, 8 dkg-os darabot levágtam. A darabokat az ujjammal kerek, tenyérnyi nagyságú  formára nyomkodtam. Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem.
Mindegyiket megkentem 1 teáskanál ketchuppal, rászórtam vékony csíkokra vágott friss bazsalikomot és az előző napi ebédről megmaradt, apróra vágott sült csirkecombot és pár szelet, szintén felkockázott téliszalámit.


200 fokos előmelegített sütőben, 15 percig sütöttem.
Este sütés előtt fél órával kivettem a hűtőből a tésztát, átgyúrtam és 8 dkg-os darabokra osztottam.
Serpenyőben olajat forrósítottam, rádobtam a húst és fehéredésig kevergettem. Ekkor hozzáadtam a feldarabolt hagymát, a fűszereket, megsóztam és fedő alatt megpároltam. Amikor kész volt, hozzáadtam a napraforgómagot (nem volt itthon fenyőmagom) és a paradicsom helyett 3 darab felkockázott csemege uborkát. Amikor a husi kicsit hűlt, rászedtem a megformázott tésztákra és a 200 fokos sütőben 15 percig sütöttem. Az egyik oldalon azt olvastam, hogy sápadtra kell sütni a tésztát, úgy finomabb. Az esti sütésnél jobban figyeltem és tényleg, nem sokkal, de tényleg jobb az íze. :)


Ebédre almaleves társaságában került az asztalra.

Almaleves
Hozzávalók:
fejenként 1 nagy darab alma
víz
2 dl zabtejszín
5-5 db fahéj, szegfűszeg
2 evőkanál cukor
1 db ujjnyi vastag citromkarika
1 evőkanál étkezési keményítő
1 evőkanál vaníliás pudingpor (elhagyható)

Az almákat meghámozom, felkockázom és lábosba teszem annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Hozzáadom a cukrot, citromot és a fűszereket. A fahéjat és a szegfűszeget, teatojásba teszem, így nem kell a végén kutatni utánuk.
Amikor a víz felforrt, hozzáadom a tejszínben elkevert keményítőt és a vaníliás pudingport. Még 3 percig főzöm és leveszem a tűzről. Tálalás előtt kiveszem belőle a citromkarikát és a fűszereket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails