2013. január 14., hétfő

Facebook-os szavazás: Citromos - gyömbéres csirke, sült céklával

Sziasztok!

A facebook-on is követni tudjátok a blogot. :)
Érdemes feliratkozni a blog facebook-os oldalára, mert ott azonnal értesülhettek a legutolsó bejegyzésről, receptről, illetve nagyon sok receptajánlót osztok meg.
A receptajánlóban, más gasztroblogok receptjeit ajánlom. Elsősorban azért mert nekem tetszenek, másodsorban mert ezek a receptek is tej-  és tojásmentesek, harmadsorban mert, a megadott hozzávalókat a diétának megfelelően ki lehet váltani növényi tejtermékekkel.

Vasárnap délután megosztottam egy szavazást. Itt arról lehetett dönteni, hogy az összegyűlt 7 receptem közül melyik legyen a hét első receptje.
A szavazás eredményeként első helyen a citromos - gyömbéres csirke, sült céklával végzett.
A többi helyezett:
1. Csicseriborsókrém - humusz
2. Padlizsánkrém
3. Mákos csiga candidásoknak is (élesztőmentes, cukormentes)
4. Sárgaborsó lisztes bundában sült cukkini
5. Teljes kiőrlésű száraztészta házilag 
6. Házi pulykakolbász 
Ha van kedvetek még szavazhattok, és dönthettek a 2. helyzetről. :) 



 Citromos - gyömbéres csirke, sült céklával
Hozzávalók:
5 db felső csirkecomb
1 citrom héja
1 db hüvelykujjnyi gyömbér
2 evőkanál olaj
4 db közepes nagyságú cékla (fejenként 1db)
2-3 gerezd fokhagyma
1 teáskanálnyi szárított rozmaring
só, bors
2 evőkanál olaj  

A citromot, gyömbért meghámoztam. A citrom héját apróra, a gyömbért pici kockákra vágtam, majd 2 kanál olaj társaságban beletettem a mozsárba, és alaposan összedolgoztam.


A megmosott combokat besóztam, és bekentem a citromos, gyömbéres masszával.
Betettem egy tepsibe, lefedtem alufóliával, és 180 fokos sütőben puhára sütöttem.
Közben a céklákat megmostam, vékonyan megpucoltam, felkockáztam.
A fokhagymát vékony szeletekre szeltem, és a sóval, borssal, rozmaringgal együtt összekevertem az olajjal meglocsolt céklával.
170 fokos sütőben, 40 perc alatt puhára sütöttem.

 
A kész ételt kölessel együtt  tálaltam.
A kölestől nagyon sokan tartanak, pedig az egyik legkönnyebben elkészíthető gabona. :)
Háromszoros mennyiségű vízben kell megfőzni. A kölest hideg vízben le kell öblíteni. A háromszoros vízmennyiséget felforralom, mikor gyöngyözve forr, beleteszem a kölest, és a sót.
Lassú tűzön 3 percig főzöm, majd a gázról levéve, fedő alatt puhul tovább.
Bő 5 perc múlva leszűröm, és  langyos vízzel átmosom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails