2013. január 25., péntek

Rántott cukkini (sárgaborsól lisztes bunda - candida diéta)

Ez a recept is engem igazol, soha ne add fel. 
Amikor már azt hiszem, hogy nekem már nem lehet újat mondani, akkor mindig jön egy újabb csodás alapanyag vagy recept, amivel a sok év alatt nem találkoztam vagy már sokszor hallottam de kétségeim voltak a jó végeredményt illetőleg.

Ilyen alapanyag a sárgaborsó liszt is. Már 3 alkalommal futottam vele össze, de vagy az ára miatt vagy mert úgy gondoltam, hogy az eddigi rántott ételeimnél nem lehet annyival jobb (mert már azok is megszólalásig hasonlítanak az eredeti bundához), mindig visszatettem a polcra.
Január elején a candida diéta miatti elkeseredésemben, hogy még kevesebb lesz a választék megvettem.
Elkészítettem vele a rántott cukkinit, és nincs párja. :)


Rántott cukkini nyers répasalátával, és kölessel
Hozzávalók:
(1 személyre)
1 db kis cukkini
2 evőkanál sárgaborsó liszt
1 nagy szál répa
1/2 bögre köles
zsemlemorzsa
citrom
vegamix
olaj

A cukkinit megmostam, ujjnyi vastagra felkarikáztam, sóval és vegamixel ízesítettem.
A két kanál liszthez 1 csipet sót tettem, és annyi vízzel kevertem el, hogy sűrű palacsintatészta állagú legyen.
A cukkiniket megforgattam sima lisztben, majd a sárgaborsós keverékben, végül zsemlemorzsában.
Forró kókuszolajban megsütöttem.
A répát lereszeltem, és citromlével meglocsoltam.
A kölest szűrőben átmostam. 3-szoros mennyiségű  sós vizet (1,5 bögre) felforraltam, beletettem a kölest, és 3 percig főztem. A tűzről levéve a lábost lefedtem, és megvártam míg megpuhul (kb. 10 perc).
Szűrőbe öntve leöblítettem.

Mindez fél óra alatt elkészíthető, csak ajánlani tudod! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails