2014. április 10., csütörtök

Bagett 3.

Nagyon büszke vagyok erre a bagettre. :) A múlt héten felkerültem a facebook, Akik szeretnek kenyeret sütni közösség borítójára. :))

 
Bagett
Hozzávalók:
60 dkg fehér tönkölyliszt
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
2,8 dkg élesztő
2 evőkanál puffasztott amarant
1 evőkanál burgonyapehely
3 evőkanál olaj
3,5 dl növényi tej vagy víz

A lisztet elkeverem a sóval, cukorral, amaranttal, burgonyapehellyel. A tetejére morzsolom az élesztőt, hozzáadom az olajat, tejet, és összegyúrom a tésztát.
Konyharuhával letakarva, 3 órái kelni hagytam a mikróban.
Lisztes felületen újra átgyúrtam, majd mérleg segítségével 3 egyenlő részre osztottam.
Megformáztam, beletettem a bagett sütőformába, pengével bevágdosom a tetejét,  és alaposan lespricceltem vízzel.
200 fokos sütőben 20 perc alatt kisültek. Ha sütőzacskó nélkül sütök, akkor a sütő bekapcsolásakor beleteszek egy kerámiatálat, amit vízzel töltök meg. Ez adja a gőzt.

A kelesztés azért tartott 3 óráig, mert éjszakás voltam. Ebéd után bedagasztottam a tésztát, kicsit lefeküdtem pihenni, de elaludtam. :)
Így születnek a nagy dolgok, a véletlen besegít. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails