2010. szeptember 10., péntek

Tejmentes, tojásmentes GOFRI


Ez a recept is pofon egyszerű.

Annyi változtatással, hogy  5-10 dkg olvasztott Liga, Linco vagy más egyéb tejmentes, azaz növényi vajat kell hozzákeverni. A liszt mennyisége kicsit több legyen, hogy gofri sűrűségű tésztát kapjunk. Szódabikarbóna helyett 1/2 csomag sütőport tettem hozzá.


A gofrisütőt felforrósítom és merőkanállal belemerek egy adag tésztát. Nekem az utolsó sütésnél minden darab kitapadt a felső részre, de fakanállal alányúltam és szakadás nélkül, szépen kijött a formából.
Ízesítés, határ a csillagos ég. Porcukor, kakaópor, fahéj, lekvár, puding. A fiúknak a nagy kedvence a porcukros - citromleves.

6 megjegyzés:

  1. Ezt a levelet kaptam Enikőtől:
    Szia Móni!

    A gofri isteni volt! A hétvégén próbáltam ki a receptedet (fehér tönkölylisztet használtam). Úgy örültem neki mint egy kisgyerek. Olyan régóta szerettem volna enni, csak nem volt tojásmentes receptem. Szerintem sokkal finomabb ez, mint a régi, hagyományos gofri.
    Enikő

    VálaszTörlés
  2. Megint kaptam egy levelet Enikőtől:
    A gofri recepted gluténmentessé is átalakítottam, sőt ezt használtam süti alapnak is. A receptedet kukoricaliszttel készítettem, tettem hozzá aszalt áfonyát és kockáztam bele két kisebb almát, tepsibe öntöttem és kb. fél óra alatt megsütöttem. Ez is sikert aratott a családban.

    VálaszTörlés
  3. Kíváncsi lennék, Enikő hogy alakította át GM-re, mivel helyettesítette a zabtejet. Megkérdeznéd? Én lisztérzékeny vagyok, kisfiam tejérzékeny, kislányom+apa "sima" - mondaná Karina. És unok már 3 féle palacsintát kutyulni...
    Lilla
    www.lillambt.hu

    VálaszTörlés
  4. Szia Lilla!
    Megkérdeztem Enikőt.
    Rizstejet használt a recepthez.
    Nagyon kíváncsi vagyok, hogy neked hogy fog sikerülni és a gyerekek mit szólnak hozzá.
    Légyszi írd majd meg.
    Móni

    VálaszTörlés
  5. Ezt a receptet elvinném, végre van gofri sütönk:)

    Köszönöm:)

    VálaszTörlés
  6. Szia Patrícia!
    Ez is finom, de találtam egy újabb receptet. Azt nov. 6.-án tettem fel, szerintem még ennél is finomabb.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails