2010. szeptember 16., csütörtök

Joghurtos KENYÉR


 Tegnap ahogy befejeztem az írást, azonnal kézbe vettem a kenyeres receptjeimet és a joghurtos kenyérre esett a választásom.
A vacsora élmény volt számomra. Nemcsak a finom falatok miatt, hanem a fiúk és a férjem elégedett hümmögése is azt erősítette bennem, hogy a házilag sütött kenyérnek nincs párja.


Joghurtos kenyér
hozzávalók:
400 g liszt
75 ml növényi joghurt (szója)
1 csomag szárított élesztő
3 evőkanál méz
2 csapott teáskanál só
1,5 dl víz
Az eredeti recept dupla adaggal írta a mennyiségeket.


A vizet és a mézet meglangyosítottam, elkevertem benne az élesztőt.
A lisztet kimértem és 15 mp. betettem a mikroba. A közepén mélyedést készítettem, beleöntöttem az élesztős keveréket és hagytam hadd dolgozzanak a gázok.
Amikor az élesztő megkelt (kb.10 perc), beletettem a sót és a joghurtot, majd kb. 5 percig gyúrtam a tésztát.
Olajos folpakkal lefedve 1 órát kelesztettem langyos helyen. Újra átgyúrtam, majd két részre osztottam a tésztát és két egyforma hurkát formáztam belőlük.
Kilisztezett tepsibe tettem őket (jó távol egymástól), még 30 percet hagytam pihenni, majd egy éles késsel bevagdostam a tetejüket.
200 fokos sütőben 25 perc alatt készre sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails