2010. szeptember 4., szombat

Szegfűgomba


Amikor a férjem nem talál magának megfelelő műsort a tévében, mindig átkapcsol a Paprika TV csatornájára.
Ezt a receptet ott láttuk egy Jami Oliver műsorban.

Erdei gombás pirítós
Hozzávaló:
1 mérce szegfűgomba
5 dkg növényi vaj
2 nagy gerezd fokhagyma
1 marék koriander
3 nagy szál kakukkfű
só, bors
2 nagy szelet pirítós

A gombát alaposan megmosom és lecsöpögtetem. A serpenyőben felforrósítom a vajat, rádobom az apróra vágott fokhagymát. 15-30 másodpercig kevergetem, majd rádobom a gombát.
A szegfűgomba nagyon sok levet enged, amikor félig elforrt a leve hozzáadom a száráról lehúzott kakukkfű leveleket, sózom, borsozom. 
A kevergetéssel csínján bánjatok, mert ez a gomba könnyen összetörik, inkább csak rázogassátok a serpenyőt. Ha a gomba elforrta a levét és a vajas szaft már sűrűnek tűnik, rászedem a pirítósra és a nagyobb darabokra vágott korianderrel megszórom.


Pénteken kiszaladtam a piacra és megint kaptam szegfűgombát. Amikor megláttam, összefutott a nyál a számban és megint éreztem azt az erdei sétákat idéző ízvilágot, amit a gombás pirítós evése közben éreztünk.
Most két mérővel vettem és elhatároztam, hogy rábeszélem a fiúkat is a gombás vacsira.

Hagymás - zöldfűszeres erdei gombás pirítós
Hozzávalók:
2 mérce szegfűgomba
8 dkg növényi vaj
1/2 fej lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
friss snidling
4 szál kakukkfű
só, bors


Az elkészítése megegyezik az előző raguval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails