2010. szeptember 29., szerda

Zabos kenyér

Egy újabb kenyérrel jelentkezem.
Mikor Tomi allergiája kiderült, az első amit mondtak kalcium pótlásként a zab és a köles.
Már nagyon rég gondolkodom azon, hogy ezt hogyan tudnám beépíteni az étkezésünkbe, természetesen a zabkása és a zabos süti mellett.
Mostanában annyi kenyeret sütöttem, hogy bátran mertem próbálkozni és érzéssel sütni. 

  
Zabos kenyér
Hozzávalók:
40 dkg finom liszt
10 dkg zabpehely liszt
2 evőkanál zabpehely
1 evőkanál szezámmag
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só
1 csomag szárított élesztő
3,5 dl víz

A vizet meglangyosítom, belekeverem az élesztőt és a cukrot.
A zabpelyhet és a szezámmagot beleteszem egy száraz serpenyőbe és kis lángon megpirítom őket.
Kimérem a liszteket, beleteszem a sót és a pirított pelyhet, magot, összekeverem és 15 másodperc alatt átmelegítem a mikroban.
Végül a langyos lisztet összegyúrom a megkelt élesztővel.
30 percig meleg helyen kelesztem, újra átgyúrom, megformázom és még 30 percig pihenni hagyom.
200 fokon 25-30 percig sütöm.

  
Ötlet: Ezt a tésztát is bármivel lehet ízesíteni. 
Én most a megkelt tésztát ketté vettem (nem pont feleztem, az egyik darab egy kicsit kisebb lett), a nagyobbik feléhez kevés olajon 1 fej apróra vágott, megpirított hagymát gyúrtam és így kelesztettem újra.
A másik felét a tésztának békén hagytam, ezt kapták a fiúk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails