2010. szeptember 11., szombat

Kézműves - gyufásdobozból TELEFON

A múlt héten vendégségbe voltunk egy háromgyerkőcös nagyon kedves ismerősünknél. Ők mutatták, hogy milyen szuper mobiltelefonokat készítettek a gyerekek, aminek az ötlet a Praktika c. újságból merítették.
Gergőnek és Tominak is nagyon tetszettek a telefonok.
Itthon már napok óta kérleltek, hogy csináljuk meg. Mivel hétfő óta betegek voltak és az éjszakák nagy részét is ébren töltöttem, így nem nagyon volt kedvem barkácsolgatni.
Ma azonban hagytak sokáig aludni, az apukájuk is itthon volt, így közös erővel sikerült rávenniük, hogy elkészüljenek a telefonok.

  
Ami szükséges hozzá:
1 db gyufásdoboz
színes papír
filctoll
olló
ragasztó

A gyufásdoboz külső belső részét beborítod színes papírral. Egy a borításhoz használt papírtól eltérő színű papírt kivágsz a billentyűzetnek. Ezt ráragasztod a doboz belsejének arra a felére, amelyik az alja volt. Így amikor a gyerkőc nyomkodja a "gombokat", nem szakad át a papír. A számokat és az egyéb mintákat a legvégén rajzold rá, mert a ragasztásnál mikor simítod a papírt, elmosódhat az írás.
A képernyős részt én úgy csináltam meg, hogy még egy papírt kivágtam, ami gyufásdoboz elejét és a két keskeny szélét fedi le. Kivágtam belőle a képernyő részt, ezt úgy ragasztottam fel, hogy a keskeny széleknél és a képernyő alatti részen ragasztóztam be. Így felülről a kép kicsúsztatható és bármikor cserélhető.
Lego - s újságból vágtunk ki különböző foglalkozású emberek képeit. Végül egy-egy vonatot is kiválasztottak és ragaszkodtak hozzá, hogy beragasszam fixre. 
A antennája hurkapálcika, amit celluxszal rögzítettem.  




Ne lepődjetek meg, az elején kicsit akadni fog a telefon belseje a kitolásnál, de aztán bejáratódig.

Sablon:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails