2010. április 17., szombat

Az elmaradhatatlan tej, tojásmentes PALACSINTA

A neten keresgélve rájöttem, hogy nagyon kevés tej és tojásmentes receptet lehet találni. A legtöbb vagy csak tejet vagy csak tojást nem tartalmaz, de azért nincs veszve a dolog.
Van jó pár klasszikus, ilyen a palacsinta is, amit már valaki kikísérletezett, és azóta nagyon sok fórumon, blogban meglehet találni.
Gondolhatjátok, hogy azonnal felcsillant a szemem mikor olvastam a palacsinta receptjét. Még aznap délután kipróbáltam, és mivel a fiúknak nagyon ízlett, így azóta újra a palacsinta a sláger.
A legtöbb leírás szerint víz és szódavíz keverékével készítik. Én ezen is változtattam. Általában azokat az ételeket, amelyek receptjei,  vizet adnak meg hozzávalónak, mindig növényi tejjel készítem. Ezzel is próbálom pótolni a hiányzó kalcium forrást.
A mi  tej, tojásmentes palacsintatésztánk hozzávalói:
25 dkg liszt
2 dl zabtej (kalciummal dúsított)
2,5 dl víz
2,5 evőkanál cukor
1 csipet só
1 mokkáskanál szódabikarbóna vagy sütőpor
A hozzávalókat csomómentesen elkeverem. A sütése megegyezik az eredeti palacsintáéval. Nekem 10 darab szokott kijönni belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails