2010. április 27., kedd

Újabb lehetőség - NÖVÉNYI TEJFÖL

Pár napja újra keresgélni kezdtem a neten, hátha találok új receptet. A kitartásomat siker koronázta. 2 év szigorú tej, tojás mentes diéta gyakorlása után azt hittem, hogy már nagyon ujjat nem tudnak nekem mondani, már ami a recepteket illeti. De igen, a régi közmondásokat mindig igazolja a gyakorlat, pl.: A jó pap is holtig tanul.
Rátérek a lényegre. Az egyik szintén allergiával foglalkozó oldalon rátaláltam a növényi tejföl receptjére. Ugrándoztam örömömben. Reggel megvettem a hozzávalókat és délben már tejfölös ebédet tudtam a fiuknak felszolgálni.
Rakott brokkoli
Hozzávalók:
25dkg brokkoli
30 dkg darált hús
1 kis fej vöröshagyma
rizs
só, bors, só mentes vegeta
A brokkolit sós vízben puhára főzöm. Lecsöpögtettem, majd kivajazott tűzálló tálba teszem. Közben egy serpenyőben kevés olajon üvegesre pároltam a hagymát, majd aranybarnára sütöttem rajta a húst, sózom borsozom. A rizst átöblítettem és bő, vegetás sós vízben megfőzöm. A rizs kerül a brokkolira, végül a darált hús zárja a sort.
Amíg nem tudtam, hogy  lehet növényi tejfölt is készíteni, addig 1dl zabtejszínt összekevertem 1 csapott evőkanál keményítővel, ezzel öntöttem nyakon a rakott brokkolit és így sütöttem meg 180 fokon, 25 perc alatt.
Most a növényi tejfölt elsimítottam a dalát hús tetején és így sütöttem meg.
Növényi tejföl
Hozzávalók:
8 dkg rizs
3 dl víz
8 dkg mandula
2 evőkanál olaj 
A rizst 2dl sós vízben puhára főzöm, majd turmixgépbe teszem. Hozzáadom a kisebb darabokra tört mandulát, olajat és 1 dl vizet, majd összeturmixolom. Ha szükséges sózom.
Állagra, színre a tejföllel teljesen azonos masszát kapunk.
A képen azért barna pöttyös a tejföl, mert hámozatlan mandulát kaptam.
Szerintem az 1 dl víz, felcserélhető 1dl kalciummal dúsított növényi tejjel. Az így kapott növényi tejföl kb. 290-300mg kalciumot tartalmaz (kalciummal dúsított növényi tej 
1 dl - 120 mg + 100g mandula 230-250 mg).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails