2010. április 30., péntek

Vaníliás - kakaós kalács

Tegnap a férjem meglepett  Stáhl Judit magazinjának a tavaszi számával.
Megint találtam pár receptet, amit a tej, tojásallergiások is eltudnak készíteni. Ilyen például a kakaós lepkekalács.
Az eredeti recept alapján 2 egész tojással, és vízzel készül a kelt tészta, illetve a zsiradék az olaj.
A kalácsról készült kép a gyermekkorom finom reggelijeit juttatta eszembe. A boltban is sokszor megakad a szemem rajta, és magamban sóhajtozom, hogy a fiúk erről a finomságról is lemaradnak.
A húsvéti kalács töretlen sikerén felbuzdulva, ma ezt a kalácsot is kipróbáltam. A fiúk és a baba-mama klub gyerkőcei között is, osztatlan volt a siker.
Íme a tej és tojásmentes vaníliás-kakaós kalács receptem:
Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,75 dl zabtej vagy más növényi tej
5 dkg Liga vagy Linco vaj
8 dkg cukor
2 nagy csipet só
1 csomag szárított élesztő
1 púpos evőkanál kakópor
2 teáskanál vanília aroma
A meleg tejben kevés cukorral felfuttatom az élesztőt. A lisztet a cukorral, sóval összekeverem és 20 másodpercre a mikróba teszem melegedni. A langyos liszttel szétmorzsolom a szoba-hőmérsékletű vajat, majd a kakaópor kivételével a maradék hozzávalókat is beleöntöm a vajas lisztbe és összegyúrom. Miután a tészta már nem ragad a tálhoz, nyújtódeszkán még 5 percig dagasztom. A tálba visszatéve, konyharuhával letakarva, langyos helyen 30 percig kelesztem.
Miután a tészta megkelt, a kakaóport 2-3 kanál vízzel és egy csapott evőkanál cukorral összekeverem és a megkelt tészta feléhez adva újra átgyúrom. Ha valaki nem akar nagyon bekoszolódni, akkor csinálja nyugodtan robotgéppel.
A tészta másik felét is átgyúrom, és mindkét tésztát egyforma nagyságú téglalappá nyújtom (kb. 1 cm vastag).
Miután mindkét tésztát kinyújtottam, a fehérre ráhelyezem a kakaóst, és a hosszabb oldal irányából elkezdem feltekerni, de csak a közepéig, majd ugyanígy feltekerem a másik oldalról is.
A megformázott tésztát kilisztezett formába teszem, és 1 órát kelesztem.
Mielőtt a sütőbe kerül, megkenem vízzel vagy zabtejjel a tetejét. 190 fokos sütőben 25 percig sült.
Természetesen a kalács elkészíthető vízzel is. Én azért használom sokszor a kalciummal dúsított zabtejet, hogy így is pótoljam a kieső kalcium mennyiséget.





3 megjegyzés:

  1. Szia Móni!

    Örömmel olvasom a receptjeidet, már egy -kettőt ki is próbáltam és nekem is sikerült.
    A képeid is olyan ínycsiklandozóak, hívogatóak.
    További kitartó és sikeres munkát kívánok.

    Köszönjük továbbra is a receptjeidet.

    Andi

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez naggyon biztató, ma neki is ugrok!:-)

    VálaszTörlés
  3. MEg is sütöttem, kicsit reformosítva, de úgy is nagyon finom lett!:-) Gratulálok a blogodhoz, én is sok jó ötletet találtam, olvasni foglak!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails