2010. március 1., hétfő

Kecsketej igen - nem

Tavaly nyáron, egy algyői rendezvényen ismerkedtünk meg a kecskesajttal. Én megkóstolni se voltam hajlandó, de a férjem mindent amit lehet megízlel. Veszíteni nem lehet, csak egy újabb finomságot nyerni felkiáltással végigkóstolta az összes fajtát. Elalélva járta végig velünk a programokat, a nap végét pedig egy újabb ínyenckedéssel zárta. Egy életre szóló barátság, függés vette kezdetét. Azóta minden héten megyünk Imre bácsihoz, és bevásárolunk egy jó nagy adagot. 
Egyik alkalommal szóba került a fiúk allergiája. Imre bácsi lelkesen mesélte, hogy két anyuka is vásárol nála, akiknek tejallergiás a gyermeke, de a kecsketej nem okozz nekik panaszt. Nosza, telefonra pattantam, és felhívtam az összes orvos barátunkat, ismerősünket. Meginterjúvoltam őket a kérdésben. Mindenki hevesen tiltakozott a kecsketej ellen. A kecsketej fehérjéje nagyon hasonló a tehéntej fehérjéjéhez, ezért biztosan az is okoz tünetet, meg se próbáljam.
Elkezdtem utána olvasni a kérdéskörnek. Nagyon meglepődtem, hogy egymásnak teljesen ellentmondó véleményeket találtam. Az egyik azt mondta mint az orvosok, a másik pedig azt, hogy a kecsketejben lévő fehérje nem tartalmazza az allergiát okozó komponenst. Az első vélemény szerint a tehéntej és kecsketej között keresztérzékenység lehet, ezért nem javasolják.
Mi azért láttunk egy kis reménysugarat az Imre bácsitól hallott két eset kapcsán, ezért adtunk Tominak pár falatot a sajtból. Nekünk nem volt szerencsénk, mert a másnap reggelt, hasmenéssel indítottuk.
Viszont pár nappal ezelőtt olvastam egy szenzációs hírt, ami nekünk kapóra jött. Azoknak a kecskéknek a teje, amelyek parlagfüves területen legelnek, bőven tartalmaznak  parlagfű-ellenanyagot. Parlagfű allergiások, akik elkezdték fogyasztani a kecsketejet, számos esetben beszámoltak a tünetek nagyfokú csökkenéséről.
Mivel nálunk Gergő a tejre nem allergiás, de a parlagfűre igen, ezért idén mi is kipróbáljuk. Szezon végén beszámolok a tapasztalatainkról.
Időközben a függőség nálam is kialakult, de erről majd a következő bejegyzésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails