2011. szeptember 12., hétfő

Idei első, őszi kézművesünk


Tomi hét végén rágta a fülemet, hogy az oviba őszi képet kell vinni.
Az apukája mondta, hogy biztosan újságból kell kivágni képet. 
Na de mi nem olyanok vagyunk, hogy csak vágjunk és kész is a feladat. :)) Ha már csináljuk, akkor legyen belőle egy igazi közös program, ahol "kötetlenül" beszélgethetünk is az őszről.
A "kötetlenül"-t azért tettem idézőjelbe, mert a gyerekeknek nagyon fontos, hogy úgy érezzék nem kötelező amit csinálunk. Ez egy nagyon jó családi kézműveskedés. Amit viszont a szülő tud, hogy ezek az együttlétek nagyon jó információ áramoltatások a gyermekek felé.

Mi például beszélgettünk az időjárásról évszakonként, a színekről, növényekről. Gergőt (nagyobbik fiunk) nagyon izgatja a környezetvédelem és az újrahasznosítás. Hogyan készül a papír, hány fát vágnak ki, mikor kell a facsemetéket ültetni ... ?

Na és akkor térjünk rá arra, hogy mit is csináltunk.
Tomi kezét körberajzoltuk egy barna papíron (ez lesz a fa), kivágtuk, felragasztottuk.
Az apró levelek vágásához még ügyesednie kell, de a színeket ő választotta ki, és azt is ő mondta meg, hogy melyiknek legyen sima vagy cikk-cakkos a széle.




A levelek formázása nagyon egyszerű. Egy félbehajtott papíron kivágtam a levelet, és még mindig összehajtva tartva, legyező hajtogatással megformáztam. Jól összenyomkodtam, hogy erőteljesek legyenek a hajtásvonalak, majd széthajtogatva egy csodaszép levelet kaptam.
A sünihez egy félkört vágtam ki, aminek az ívét bevagdostam. A szeméhez és az orrához lyukasztóval vágtam ki a köröket.
És mivel ősz, felhőnek is kell lennie az égen. Ehhez egy kicsi vattát ragasztottunk a napocska elé.

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails