2011. szeptember 19., hétfő

Bazsalikomos sültcsirke


Ezzel a recepttel már régóta szemezgetek.
Mivel esténként már hideg van, ezért a bazsalikom kezd egy kicsit bóbiskolni, azaz a levelei már lefelé hajolnak.
Mielőtt megcsípné őket a hideg, gyorsan leszedtem a leveleit és megtöltöttem velük a csirkét.


Bazsalikomos töltött csirke
Hozzávalók:
1 csirke (kb. 1,5 kg)
  2szikkadt vizes zsemle
10 dkg csirkemáj (3 db)
10 dkg gomba (3 db)
  5 savanykás alma
4 evőkanál növényi vaj
2 szál friss bazsalikom
1,5 dl almalé (cukor nélküli)
1 dl zabtejszín
só, bors

A csirkét leöblítem, szárazra törlöm, és kívül-belül bedörzsölöm sóval és borssal. 
A zsemléket vízbe áztatom. 
A májat, gombát leöblítem, és apró darabokra vágom. 
Az egyik almát meghámozom, magházát kivágom, és lereszelem.
A töltelékhez egy lábasban felforrósítom a vajat. Megpirítom benne a májat és a gombát. A zsemléket kinyomkodom és a reszelt almával együtt a gombás májhoz keverem. Sóval és borssal, és a nagyobb darabokra vágott bazsalikommal ízesítem.
A csirke bőrét óvatosan fellazítom, megsózom és a töltelékkel megtöltöm a csirkét, majd betűzöm fogvájóval. A megtöltött csirkét egy fedeles sütőedénybe teszem. Ha nincs, jó a tepsi is, amit alufóliával fedtek le. A vajat felolvasztom, és a csirkére öntöm.
200 fokos, előmelegített sütőbe teszem, 40 percig sütöm.
Közben a maradék 4 almának kivágom a magházát. 
40 perc után a fedőt levéve az almákat a hús mellé teszem, és további 20 percig sütöm.
Amikor a hús puha, átsült, kiteszem az almákkal együtt egy tálra, és a kikapcsolt sütőbe visszateszem.
A pecsenyelevet átszűröm egy kisebb lábasba, hozzáadom az almalevet, felforralom, és erős tűzön kb. 5 percig főzöm. Hozzákeverem a tejszínt és a mustárt. A szószt sóval és borssal ízesítem.
Krumplipürével és fejenként 1 sült almával tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails