2011. szeptember 11., vasárnap

Sült paprika saláta, bőrös malacsülttel


Már két hete vár a fagyasztóban egy hatalmas darab bőrös hasaalja, hogy ropogósra megsülve ebédre bekebelezzük.
A köret fűszeres sült krumpli és sült paprika saláta.

A paprikát előző nap kell elkészíteni, mert 1 napot érlelni kell a hűtőben. Megéri!
4 db Kápia paprikát, 4 db zöldpaprikát megmostam, megtöröltem, és sütőpapírral bélelt tepsin 180 fokon 30 percig sütöttem. Időnként, kb. 5 percenként forgatni kell a paprikákat.
A zöldek egy kicsit hamarabb sülnek meg.
A sütőből kivéve mély tányérba tettem a paprikákat, 10 percig alufólia alatt tartottam őket, majd a héjukat lehúzva átkerültek egy üvegtálba. A recept szerint a magjukat is benne kell hagyni, mert ettől lesz igazán finom. Illetve amikor a héjukat leszeditek az üvegtál felett tartsátok, hogy a kifolyó levük se vesszen kárba.
4 evőkanál olajból, 1 evőkanál borecetből, 2 gerezd fokhagymából és kevés frissen tört borsból öntetett készítettem, nyakon öntöttem a paprikákat és mentek a hűtőbe.


A malacot kuktában előfőztem.
2 szál rozmaring, 1 teáskanál köménymag, 2 teáskanál majoránna, 1 nagy fej vöröshagyma, 2 szál újhagyma, só és bors társaságában másfél órát puhult a kuktában.
Amikor kivettem, átköltözött bőrével felfelé egy tepsibe, amibe semmi mást nem tettem csak pár kanál olajat.
A bőrét bevagdostam, és 180 fokos sütőben 40 percet sütöttem. 3-4 alkalommal meglocsoltam az olajjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails