2010. június 29., kedd

Gyors ebéd - Brokkolis, tonhalas rizottó

Nagyon lelkes vagyok. Újra süt a nap!!! A fiúk kint szaladgálhatnak a napsütésben, élvezhetik a sokszínű kert látványát (nemcsak az ablakon keresztül). Ma kukacokat gyűjtenek, beleteszik a talicskába, rászórnak egy kevés földet és megfigyelik hogyan teszik azt porhanyóssá. Tomi nagyon élvezi, neki "cikizi" a kezét a giliszta, ahogyan ide-oda tekeredik a tenyerében.
Én sem szerettem volna lemaradni a napsütésről, így ma egy nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető ebédet csináltam.

Brokkolis - tonhalas rizottó
Hozzávalók:
1 közepes fej brokkoli
1 db tonhal konzerv
kerek szemű rizs
1/2 fej lilahagyma
1 dl növényi tejszín vagy  növényi tej
1/2 db citrom héja
kevés olaj
A brokkolit megmostam, megpucoltam és sós vízben megfőztem.
A lilahagymát apróra vágtam, kevés olajon üvegesre pároltam és rátettem a tonhalat, amit apró darabokra szeltem. Amikor a tonhal átmelegedett, kicsit szüneteltettem a keverését, hogy az alja megbarnuljon, utána leveszem a tűzről. A tonhal általában  sós lében van eltéve, így mindig csak kóstolás után sózzuk meg ha szükséges.
A növényi tejet vagy tejszínt 2 dl vízzel felhígítom és felforralom. Erre azért van szükség, mert a rizottó rizst meleg folyadékkal kell megfőzni.
A rizst 1 kanál olajon átforgatom, miután kicsit üveges lesz, a tejszínes keverékből annyit öntök rá, hogy ellepje. Ekkor reszelek rá egy fél citrom héját. Fontos, hogy folyamatosan kevergetni kell, ha magába szívta a levet újra öntök rá. Kb. 15-18 perc alatt megfő a rizs.
Miután megfőtt, hozzákeverem a brokkolis tonhalat. Megkóstolom, ha kell még teszek hozzá sót.
A rizottót tetszés szerinti, vízzel kiöblített formába kanalazom és tányéra borítom. 

Bármilyen formát használhattok, csak arra figyeljetek, hogy ne legyen túl mély és keskeny, mert akkor nem jön ki belőle a rizs. Kisebb pohár, bébi tányér, tojástartó, sütemény forma, kisméretű műanyag tároló, de akár a gyerekek nagyobb gyurma formáját is használhatjátok. Nem kell egy nagy adagot a tányérra halmozni, használhattok több kisebb alakzatot is.    


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails