2011. április 19., kedd

Húsvéti kézműves

Tomi már második hete beteg. Így volt időnk készülni a húsvétra. Sokat rajzoltunk, vágtunk, ragasztottunk, verseltünk, beszélgettünk. A betegség ellenére kellemesen töltöttük az elmúlt 1 hetet.


Nárcisz:
Tojástartó, színes papír, szívószál, festék, ragasztó. Zsírpapír, bonbon tartó kapszli.
A tojástartót szétvágtam, a széleit kicsit levágtam, és a fiúk befestették. Közben kivágtam a szirmokat. Hegyes ollóval kiszúrtam a tojástartókat, szirmokat, és ráhúztam a szívószálra.
A zsírpapírból  szintén kivágtam a szirmokat. Felragasztottam a kapszli aljár, hegyes ollóval lyukat fúrtam rá, majd felhúztam a szívószálra.

Bárány:
Kartonpapír (pl.: müzlis doboz), vatta, ragasztó, színes papír, filctoll.
A kartonpapírból kivágtam egy félkört. Rácsipeszeltem a csipeszt, nem kell ragasztani. Tomi tépkedte a vattát és formázta, én ragasztottam. Színes papírból kivágtam a fejét, megrajzoltam az arcát és felragasztottam a vattára.



Nyuszi:
WC-papír guriga, hullámpapír, mozgó szemek, zseníliadrót, ragasztó, filctoll.
A gurigára ráragasztottam a papírt, arra a szemeket. Filctollal megrajzoltam az arcát és a fülét.
Ollóval kiszúrtam a bajusz helyér és beleszúrtam a zseníliadrótot.
Talpnak egy szív alakot vágtam ki és ráragasztottuk a guriga aljára.


A másik nyuszi Gergő ötlete volt. Egy hungarocell golyót megrajzoltam, ráragasztottuk a szemet és a fület.
Műanyag cserépre egy muffin papírt ragasztottunk, arra a nyuszifejet.


Rajzolás:
Egy nyuszifej arcát és fülét szaggatott vonallal rajzoltam meg. A fiúk filctollal összekötötték a vonalakat.
Kértek egy tojásszállító kocsit is, amit egy nyuszi húz. :)



Ajtódísz:
Egy színezőből kivágtam a mintát, ez volt a sablon. Majd színes papírból megcsináltam a képet.
A tojásokat úgy rögzítettem, hogy kivágtam a fűmintát és alátoltam.



Tavaszi ujjfestés:
Hüvelykujj, mutatóujj, kisujj, festék, ceruza.
A hüvelykujj a pillangó teste, a felső szárnyakat a mutató, az alsó szárnyakat a kisujjal formáztuk. A csápokat és a napot a fiúk rajzolták meg ceruzával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails