2012. június 12., kedd

Rozmaringos - cseresznyés lepény

Limara tette fel a facebook oldalára a tavalyi cseresznyés lepényét, aminek látványa mennyei.
Mivel épp vasárnap délután szedtük degeszre magunkat cseresznyével az egyik baráti családnál, nem volt kérdéses, hogy ma délutánra megsütöm én is a lepényt.
A készítése közben folyamatosan olaszországi emlékeim jártak a fejembe, mert engem ez a lepény egy édes focaccia-ra emlékeztetett.


Rozmaringos - cseresznyés lepény
Hozzávalók:
40 dkg liszt
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
1,5 dl víz
1,5 dl zabtej
1 cs. szárított élesztő
2 teáskanál só
2 evőkanál cukor
1 evőkanál nyírfa cukor
tetejére:
70 dkg kimagozott, félbevágott cseresznye
1 kis szál rozmaring (1 teáskanál aprítva)
3 evőkanál  barnacukor
3 evőkanál szeletelt mandula (elfelejtettem rátenni)
3 evőkanál citrusos olivaolaj 
(2 evőkanál olívát, 1 evőkanál citromlével kikevertem)

A tésztát meggyúrtam, 1 órát kelesztettem.
Közben a cseresznyét megmostam, lecsumáztam, kimagoztam és félbe vágtam.
1 óra múlva a tésztát finoman átgyúrtam, 5 percig pihentettem (könnyebben nyújtható), majd kinyújtottam.
A tésztát a legnagyobb, zsírpapírral bélelt tepsibe tettem. ujjammal mélyedéseket nyomtam bele. Szétkentem rajta a citromos olívát, megszórtam az apróra vágott rozmaringgal.


A cseresznyét egyenletesen elosztva, kissé belenyomva a tésztába tettem a tetejére.
Végül megszórtam a barnacukorral. Ekkor kellett volna a szeletelt mandulát is rátennem, de elfelejtettem. Pedig külön, csak ezért elmentem a boltba is. Majd a következőre, mert biztosan lesz.
Nagyon ízlett a családnak.
175 fokos sütőben, 25 perc alatt szép barnára sült.


2 megjegyzés:

  1. Szia Móni
    Gratulálok ehhez a nagyszerű blogodhoz.
    Hatalmas segítség vagy.Köszönöm neked
    juhászné

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails