2012. július 30., hétfő

Napkerék - Limara után szabadon

Ezt a szépséget is Limaránál találtam.


Citromos Napkerék
Hozzávalók:
Tészta:
50 dkg liszt
1 cs.szárított élesztő
3 dl zabtej vagy víz
5 dkg növényi vaj
1 teáskanál só
6 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
Töltelék:
6 dkg növényi vaj
5 dkg nyírfacukor
1/2 citrom leve

A lisztet, tejet meglangyosítom. A lisztbe belekeverem a sót, majd mélyedést csináltam a közepébe. Ebbe tettem bele az élesztőt 1 teáskanál cukor társaságában, és ráöntöttem a langyos tejet.
10 perc múlva a többi hozzávalót is beletettem, és összegyúrtam.
1 órát langyos helyen kelesztettem.
Közben a nyírfacukorral összekevertem a citrom levét, majd beledolgoztam a szobahőmérsékletű vajat.
A megkelt tésztát átgyúrtam, és 5 egyenlő részre osztottam.
Pár perc múlva kerek formára nyújtottam őket. A tésztákat egymásra raktam úgy, hogy megkentem őket a citromos vajjal.
Utána az egymásra rétegezett tésztalapokat együtt is kinyújtottam újra.
A kör széléről 2 cm széles csíkot vágtam le,amit 4 felé vágtam, és egyesével feltekertem.
Ezután 16 egyenlő cikkre osztottam a kört. A cikkeket egyenként feltekertem.


A részleteket, és még több fázisfotót itt találtok.
Kivajazott 28 cm-es tortaformába tettem.
180 fokon, 45 percig sütöttem. Az utolsó negyed órában letakartam a tetejét alufóliával, mert kezdett túlpirulni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails