2012. november 1., csütörtök

Nyarat idéző CITROMOS SÜTEMÉNY

Ezt a receptet a Moksa.hu oldalon találtam.
A recept a Napsütötte Toszkána c. könyv egyik receptje. Mivel én is nagy rajongója vagyok a könyvnek, nem hagyhattam ki a süti sütést. :))


Citromos sütemény
Hozzávalók:
10 dkg növényi vaj
20 dkg cukor (én fele nyírfa, fele sima cukrot használtam)
1 evőkanál olaj
2 dl zabtejszín
30 dkg liszt
3 citrom (a fiúk miatt csak kettőt tettem bele)
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna

A vajat habosra kevertem a cukorral. Habverővel beledolgoztam a tejszínt és az olajat, majd a liszt felét is hozzáadtam.
Amikor összeállt a tészta belereszeltem a citrom héját, és a kifacsart levével együtt újra összedolgoztam. Ne ijedjetek meg a citrom és a szódabikarbóna azonnal kölcsönhatásba lép egymással. Hirtelen olyan lesz a tészta állaga, mint egy romlott kelt tésztáé.
Ezután jött a liszt másik fele.
Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöttem.
180 fokos sütőben, 55 percig sütöttem. Az utolsó 5 percre lefedtem alufóliával, mert különben nagyon megpirult volna a teteje.
A fiúknak vaníliás pudinggal tálaltam, az ebéd második fogásaként.
Uzsonnára is ezt ettük, de akkor kihűlve már nagyon citromosnak érezték. Legközelebb a levéből kevesebbet teszek bele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails