2013. október 11., péntek

Tejes kifli növényi tejjel




Tejes kifli növényi tejjel
Hozzávalók:
40 dkg tönkölyliszt
20 dkg rétesliszt
2,5 dkg élesztő
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
60 ml olaj
3 dl zabtej  

Kimértem a lisztet,  összekevertem a cukorral, sóval. Belemorzsoltam a lisztbe élesztőt, és hozzáadva az olajat, tejet bedagasztottam a tésztát. 
30 percig letakarva kelesztettem, majd lisztes felületre kiborítva átgyúrtam. A kelesztőtálat ráborítottam, és hogy könnyen formázható legyen 5 percig pihentettem.
9 dkg-os adagokra osztottam a tésztát, és megformáztam a kifliket. 
Első lépésként picit megliszteztem a felületet, majd ovális formára nyújtottam a tésztát. A tetejénél elkezdtem feltekerni, de az első 3 tekerésnél az ujjaimmal jól lenyomkodom a tésztát.
A formázásról itt nézhettek meg egy videót.
Sütőzacskóba tettem a kifliket, bespricceltem vízzel, és addig pihentettek míg a sütőt 190 fokra melegedett.
A zacskó száját bezártam , és 30 perc alatt barnulásig sütöttem. Amikor kivettem a sütőből rácsra tettem, és picit megspricceltem vízzel.


Nagyon finom puha, ropogós héjú kiflik lettek. :) 

Tartsatok vele a facebook-on is! Itt azonnal értesültök a legújabb bejegyzésről, és még több receptet osztok meg veletek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails